• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Hihi, jag skulle också vilja gifta mig igen (med maken, även om han krånglat med föräldrakursen ) Men men, vi är helt överens att någon gång ha ett Las Vegas-bröllop, bara för skojs skull. Får se när det blir...

Piggelin: Jag har fått något av mina inlägg raderat, och jag har också blivit varnad åtminstonde någon gång. Båda gångerna har jag varit helt oförstående. Visst har jag kanske skrivit ett skarpt inlägg, men som PB säger - är det argumenten man slår ner på och inte personen så är det väl ingen större fara? Har dock aldrig orkat protestera...

Låter som att Mugglan och Miss X har det riktigt trevligt på holmarna, jag är lagom avis...

Lappis: Hoppas att din pappa fick ordning på packningen (nu hör jag ramsan "packa pappas kappsäck" i huvudet, apropå ämnet...)

Grattis i förskott till både Piggelin och Kängu till kommande årsdagar Apropå att vara barn när man träffas så var jag och maken omyndiga när vi blev ihop - 17 år. Fast som alla 17-åringar så tyckte vi ju att vi var JÄTTE-vuxna

BS: Sött med Iris räknande

• Piggelin1

Trevligt med Rosencaféet!

Liten - både mannen & jag älskar att ordna kalas, men bröllop är så stort, kostar en hel del (=resor som går bort) & framför allt så måste man boka så himmelens långt i förväg för att få tag på en lokal & just detta gör att det känns lite segt att komma igång. Det där med lång horisont & boka långt i förväg ligger inte riktigt för oss, plus att våra fester ofta har ett ganska enkelt/lättfixat upplägg. Bröllop känns ju inte riktigt som om man fixar på några veckor...

• Liten med Mindre

Piggis - ja, det är ju en annans sorts organiserande, om ni inte vill slå till på ett bröllop hemma förstås. Men ska man ändå gifta sig kan det ju vara med dunder o brak...

• Piggelin1

Preciiiis - vi vill ju inte ha ett vanligt party hemma, då blir det ju ingen skillnad liksom!
    Kanske därför gifta-sig-utomlands-tanken fortfarande spökar!
    Jaja, i-landsproblem helt klart, lovar att hålla er informerade om det händer ngt med xls-arket

• Ore

Till alla er som tittar in i tråden via direktlänk, så kanske det kan vara bra att veta att BT stänger för uppgradering i em...

• Piggelin1

aha, det hade jag gömt - bra att veta! När stänger de ner?

• fru AM

Hej alla!
    Passionsblomman: eloge till dig för dina välformulerade inlägg i "skandaltråden" :-P

Har jobbdag idag så jag får inte vara här alls egentligen (sträng chef jag har - nämligen jag själv) Har försökt läsa ikapp bara ...

Ingen Baby Frejis än??? Verkar ju kanske vara på G snart?

Ego: Dopet gick bra - på det hela taget - måste man väl säga. De flesta inbjudan kom, Hektor var föredömligt närvarande och glad (log så att prästen kom av sig mitt i välsignandet), gudmor svimmade tyvärr lite grann mitt i alltihopa (tillförde en del dramatik men hon slog sig i alla fall inte när hon trillade mot altaret), tårtan var god men lite för blå, muffinsarna var goda men inte så snygga, sconesen tog slut men vinet räckte!

När det gäller mammakläder så börjar det bli lite tunnsått med såna affärer i stan tycker jag: Growinlife finns inte längre (så vitt jag vet, var på deras utförsäljning för snart ett år sedan) - det är väl Polarn o Pyret, Proud på Karlavägen som har ngt urval att tala om. Mamaliciousbutiken på PUB lter ju bra också. Annars verkar det vara nätet som gäller.

(Ska väl ta och ordna mamma- & bebisloppis snart för mina, Livias och Hektors urvuxna kläder ...)

• BrudSommar2006

AM, vilken tur att BT ligger nere från lunch idag då om du egentligen inte får vara här. Roligt att dopet gick bra också förutom för stackars gudmor!

Vi har haft en bra helg förutom kräkas-i-bilen incidenten igår kväll men helgen som kommer blir trist, maken åker till USA i övermorgon och sedan får Iris och jag klara oss själva till helgen då vi får besök av Iris farmor & farfar. De ska ta med sig Iris ut på något kul i helgen så att jag får vila lite, i gengäld får jag vara hundvakt åt deras valp. Inget fel på allt det men det är ändå lite trist att maken inte är hemma för vi brukar hitta på någon utflykt varje helg.

Frejis, var är du??

• BrudSommar2006

Liten, hur är det med Mindre?

Den 24:e september har vi bilen på service och jag har just begärt en semesterdag, orkar inte ens fundera på att ta mig till jobbet kommunalt under nuvarande omständigheter.

• BrudSommar2006

Min kusin fick sin tredje flicka i helgen, de hade hoppats på en pojke. De två äldsta heter något på M i förnamn och det ska visst trean göra också. Det har fått mig att börja fundera på vilka tjejnamn det finns på I men har hittills inte hittat något lämpligt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor