• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Ore, njae, det är inga namn som lockar, vi får leta vidare.

Liten, skönt att det börjar bli bättre med Mindre.

Själv känns det som att jag ska kräkas när som helst men då är ju allt som vanligt...

• BrudSommar2006

AM, Ingrid - jag vet inte, jag skriver upp det på den i det närmaste obefintliga listan så länge! Maken ville visst ha Ida där också.

• Lapinette

AM - jag gick till min gynekolog.

BS - har missat något men ska namnet absolut börja på I?

• fru AM

LAppis: tror du att det går även om man är singel?

Lapinette skrev 2009-09-07 10:54:36 följande:
    AM - jag gick till min gynekolog. BS - har missat något men ska namnet absolut börja på I?
    BS: Isa(-bella/-dora), Irma
  • fru AM

Lappis: jag menar - frågar de om ens cicilståns osv? Min kompis har ingen partner och tänker låta sig insemineras i Danmark ...

• BrudSommar2006

Passionsblomman, jo vi har letat blomnamn men gett upp det. Vi har även letat släktnamn men inte kommit någon vart. Vi har nu funderat på namn på I men börjar ge upp det med. Plus letat igenom hela almanackan ett flertal gånger utan att fastna för något!

• Lapinette

AM - vet inte om de frågar direkt men när man gör en utredning så inkluderas även maken. Finns det några gyngekologer som samarbetar med några danska kliniker, precis som det finns hemortsläkare vid IVF'er? Kanske något att kolla upp på FL?

• Lapinette

BS - sorry att jag tjatar men varför just I?

• BrudSommar2006

Lapinette, för att båda tjejerna skulle ha förnamn som börjar på I, typ Iris och Ida, men det är inte viktigt alls, bara ett sätt att försöka hitta något namn vi gillar!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor