• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Eller förresten, läste kanske lite för snabbt - det kanske inte var lyxigt, utan snarare stressigt i överkant?

• snaily

Piggelin - vi får se vilket det blir! Skönt att slippa vanliga "jobblunken" ett tag iaf!

Hej på ett tag

• MSW

Hej alla!

Mugglan: Låter som ni verkligen har det bra på er resa!

Tjaffset som PB och piggan råkade ut för, gör att jag lyfter frågan för ett privat ställe att snacka..?

AM: Skönt att dopet inte blev så dramatisk att hon skadade sig iaf! Och mysigt med H som bländade prästen så totalt!

Piggan: Jag förstår mig inte på mäklaren.. Och jag förstår inte varför de fortsätter med sådana bilder, ingen här i tråden är juh direkt överförtjust över dom..

Här rullar livet på, pluggandet(pendlandet) känns fortfarande lagom trist, idag åkte jag buss, vilket tar minst en halvtimme längre tid, men känns på ngt vis ändå skönare.. Nu har jag även beställt nästan alla böcker, men det kan ta uppåt en vecka innan jag får dom..
    MrsB: mailar ang böcker! Kanske någon du har till försäljning(/utlåning)?
    Hur funkar kursen för dig nu? Går det bra?

Frejis: Hoppas du hon ska stanna i magen tiden ut eller känns det ok om hon skulle komma nu?

*heja nennes ägg*

Nu ska jag börja samla ihop mig och A för att hämta maken!

På tal om A så lossnade det lite till med gåendet för honom igår! Han gick en lång stund fram och tillbaka mellan mig och maken, och även mellan typ soffan och soffbordet.. Fast om han ska ta sig någon längre bit så kryper han juh fortfarande.. Men gissar att det kommer gå med raketfart tills han går helt och hållet nu!

• Piggelin1

Herregud vilken periodare jag är Ibland kan det gå över en vecka när jag skriver & sen bara dräller det av inlägg i några dagar!

• Ore

Fast det är helt ok att vara periodare här (till skillnad från i vissa andra sammanhang...)

• fru AM

Äsch nu börjar JAG bli sjuk ... Hoppas det är en vanlig förkylning!

• BrudSommar2006

Ore, har nog egentligen inget emot Irma, bara det att en av mina närmsta vänners dotter heter det så det känns taget, det är ju ett rätt ovanligt namn så det känns verkligen som att vi skulle kopiera om vi tog det.

Inez är jag allergisk mot sedan svärmor i början inte kunde lära sig att hon hette Iris utan sade Inez många gånger innan det sade "klick" hos henne! Ett av barnen i mammagruppen hette så och det var många som sade fel på Inez och Iris där också.

AM, åh nej, hoppas du inte blir sjuk! Det här med svininfluensan är jätteläskigt. Idag hade jag förresten tänkt mig att ringa till Svea vaccin eller vad de heter och fråga om de har fått in det vanliga influensavaccinet, vaccinerade mig förra året och skulle gärna göra det i år också, och i så fall om man fick vaccinera sig som gravid.

På jobbet har de beställt handsprit till alla toaletter men det är sådan efterfrågan just nu så det är slut hos leverantören.

• Frejis

A M ? dopet låter rätt så dramatiskt (tänker då på gudmor), men det viktigaste är väl att huvudpersonen var på glatt humör. Vilken föredömlig bebis

Brudsommar ? trevligt med svärföräldrarnas besök under helgen och lite avlastning för din del. Hm, du kan kanske hitta på någonting själv, på egen hand? Fast det kanske blir svårt med tanke på hundvalpen.

Nenne ? det verkar hända mycket hos dig. Spännande med ivf:en och nu vet vi att det är dags att hålla tummarna på onsdag. Hur mår du av medicinen annars?

Liten ? vad bra att Mindre mår bättre och att du får hjälp av dina snälla föräldrar. Ovärderligt!

A M igen ? för att få testa LH/FSH utan större krångel föreslår jag att din kompis vänder sig till gynekologen på Hötorget som Koko en gång i tiden rekommenderade och som jag själv gått till.

Snaily ? såg en supersöt korvtik i Humlegården igår. Hon hade dock ingen stubbsvans, men blev jätteintresserad av min kanin som satt på flera meters avstånd och brydde sig inte om hennes skällande. Lycka till på valpkursen!

MSW ? jag tror inte att Bumsis skulle må dåligt av att komma ut nu, jag går ju in i v 37 på fredag. Det låter lite segt med långa bussresor till skolan, men du kan kanske använda tiden till annat, säg att läsa?

Piggis - spännande med bröllopsplanerna, ni får ta tag i det nu så att vi kan komma med goda råd (och bidra till en total förvirring -

När jag tänker efter har vi också någonting att fira i september, maken och jag träffades för första gången 11 september för fem år sedan. Blev tillsammans några veckor senare så att nu har vi en extra dag att fira även i oktober. Hm, som ni märker passar vi på att fira allt som kan firas?

Lunchen med en väninna resulterade i en Odd Molly kofta. Nöjd och hoppas att den uppvisar bättre kvalitet än tidigare ex.

• fru AM

frejis: vad hette läkaren/kliniken på hötorget?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor