• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Igår tog sig maken äntligen i kragen och tog sig upp på vinden för att leta efter alla saker jag bett honom leta efter länge nu. Så igår kväll hittade han mina shorts, mitt enda par som jag kommer i som gravid, de som jag skulle haft i somras när jag aldrig hittade några. Liiite sent kanske. Nåja, han hittade en del andra bra saker också som jag behöver nu så helt i onödan var det ju inte.

• Liten med Mindre

Åh - vilket smaskrecept.

Ni tjejer är inte alls bra för min svällande figur. Det är inte Grynet som tar plats ännu...

• BrudSommar2006

Nenne, hm, våra katter sover då inte på nätterna, de far runt som skållade troll, suck. Tur att Iris sover hårt.

Lapinette, åh, jordgubbar, det lätt riktigt gott, men menar du färska? Var hittar man det nu?

• Lapinette

BS - jag tyckte jag såg jordgubbar på Hötorget igår när jag hastade förbi. Oj, måste kanske kolla först eller ändra efterrätten till något annat. Svärmors clafoutis med plommon var inte helt fel men hade tänkt att ha plommon till förrätten ... med getost och lite annat skoj.

• nennesjuttioåtta

lapinette

Sprutandet går bra, fast jag tycker för varje dag att det tar mer och mer emot att sticka nålen i magen och tycker att det svider bara mer och mer. Men snart är sista sprutan tagen, förhoppningsvis.

• Lapinette

nenne - härligt (att det snart är dags för sista). Själv tyckte jag också att det bara blev värre och värre dvs att tredje rundan kändes det sjukt jobbigt att ta sprutorna och dessutom blev jag då blå vid ett par tillfällen vilket jag lyckades undvika de första två.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jag tog ju Puregon innan inseminatonerna också och då tyckte jag inte alls det kändes så farligt. Nu blir jag blå nästan varje gång och måste nästan ha tvåhandsfattning för att våga sticka. Ändå är jag så försiktig när jag ska dra ut nålen så det inte ska börja blöda eller rispa. Och efteråt så svider det som satan. Jag trodde jag skulle bli mer skruv skruv ploff sprut ingen big deal ju fler gånger jag gjorde det istället för tvärtom.

• nennesjuttioåtta

BS
    schysst att låta mig vara provsmakare, tänk om Dumlekladdkaka är dödligt? Okej då, det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

*kamikaze*

• fru AM

Hej alla i tråden!
    Ego: Temat för min vardag är "sökande efter barnvakt". Vi letar efter en ansvarsfull person som vi kan anlita några gånger per månad och avlöna efter någon typ av normaltaxa. Någon som har ett tips?

Våra vanliga barnvakter - både avlönade bekanta och oavlönade släktingar - har ju egna liv och är mycket uppbokade framöver ...
    Vi får se om vi kan gå på helgens cocktailparty ...

Min kompis son hade inte svininfluensan! Skönt! Det var i o f s falsk krupp vilket är rätt jobbigt med, vad jag har förstått, men inte lika läskigt och hotfullt som svininfluensan.

Kul att Nenne is back in business! Dumlekladdkakereceptet sparat men JAG FÅR INTE BAKA! Har sötsaksförbud - till nyår!!!

• Lapinette

nenne - vid sista IVF'n tog jag två sprutor (man gör så när man kör korta varianten). En på vardera sida om magen och det gjorde att jag blev sjukt trött på sprutandet (vilket jag inte blev gångerna innan). Som sagt ... skönt att det snart är över!

AM - känner inga barnvakter, tyvärr!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor