• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

A M - han heter dr Claes Nyberg och har en hemsida med adress, tel nr och övrig info www.citygyn.se Jättetrevlig, engagerad och kunnig är han också samt lätt att ha att göra med!

• Snorkfröken77

Hej hej, trodde jag skulle få massor med tid att hänga här på dagarna, men icke sa nicke, fullt ös på jobbet så jag kikar in här lite sporadiskt på kvällarna och hoppas att det lugnar ner sig snart på jobbet..Idag har jag tagit bort sommarblommorna ur blomlådorna och krukorna ute och ersatt med ljung och höstväxter, har även lackat naglarna i en tjusig mörklila nyans samt ska ta fram en höstig handväska ur förrådet, så nu är det höst!

Snaily - Förstår precis det där med ÄL-ångest *kramar om* Kuligt med massa kurser och skoj!

AM - Grattis till en sån välartad son som skötte sig exemplariskt vid dopet

PB - Grattis till flytt och vad härligt med bageri nära hemmet. Jag skulle springa där hela tiden om jag var du, kolhydratsjunkie som jag är

Frejis - Nu borde det väl ändå vara dags för den lilla att titta ut snart? *otålig*

Vem var det som frågade om kyl/frys? Kommer inte ihåg, vi har borstad aluminium och det syns inga fingeravtryck på det. Vi har även ismaskin i frysen och kolsyrat vatten i kylen och det används flitigt både av oss och gäster.

Muggles - Gaah, är bara LITE avundsjuk, låter jättehärligt!

Apropå det borde inte Telis vara hemma snart igen?

Om jag ska hålla mig till trådämnet så håller jag på att räkna ner inför BIM/BOM, känner mig hyfsat lugn just nu. Vi fick high score hos FF trots allt så jag känner att jag får vara nöjd med det. Detta blir försök 7, alltså svenska genomsnittet, får se om vi klarar det eller få kämpa på ett tag till...(jag ska erkänna att jag varit inne på FL och sökt på vita flytningar + gravid, hoppet är det sista som överger människan )

Kram på er!

• start september

Periodare är vi väl många av oss

Usch, det går massor med sjukor nu. Hoppas det bara är förkylning A.M och att du hinner ge Hector en massa fina antikroppar så att han slipper.

Jag har ringt sjukvårdsupplysningen ett par gånger eftersom vi haft en tjej med hög feber här också och jisses vilka köer. Jag var helt övertygad om att det inte var någon influensa utan ett vanligt dagisvirus, men det var nästan så att personalen där övertygade mig om att det var svininfluensa. Just nu är tydligen all time high för elaka virus - så där ett par veckor efter skolstart/jobbåterkomst förkylningar så det är klart att alla tror att det är flunsan de fått. Jag börjar inse att det nog blir ett år med massor av sjukdagar för oss också.

Förresten - hur får man barn att börja äta igen när det blir friska efter en febersjukdom? Hon har noll aptit, så vi får fortfarande kämpa med vätska även fast hon är feberfri och rusar runt som ett jehu. Även favoritmaten går bara ner lite av och mer än en halv flaska välling kräks hon upp - det verkr bli för mycket i magen. Känns om det tar längre tid att blir frisk när man inte äter?

Hur är det BS - visst verkar Iris klara sig bättre i år? Då kanske man kan hoppas på att det vänder til nästa år.

September är en firarmånad här också - vi har en bröllopsdag på G. Vår första bröllopsdag plussade vi med lilla tjejen dagen innan - det var den bästa presenten nånsin! Men jag får nog hitta något till maken i år, han brukar var duktig på att ge mig smycken. Varför är det så mycket svårare att hitta på något till honom?

• BrudSommar2006

September, visst lär Iris bli sjuk en hel del i år också men det är absolut inte som förra året än i alla fall, borde inte bli det heller.

Usch, två administratörer på mitt jobb (i olika roller och på olika avdelningar men vi är ju inte så många sådana personer så vi måste dessvärre träffas en hel del) har blivit sjuka i halsont och den ena ligger nu hemma i hög feber. Det känns som att det kommer bli svårt att värja sig mot alla sjukdomar runt omkring en snart och det verkar inte komma från Iris dagis.

Idag fick vi en ny ryss på jobbet och eftersom jag råkade vara den enda personalaren där så fick jag ta hand om honom. Han lyckades knappt förstå vad jag sade och dessutom luktade han så jäkla illa att jag knappt stod ut. Lukten dröjde sig kvar långt efter att han gått också och han var in flera gånger, bläh. Ser inte fram emot att träffa honom igen imorgon.

• BrudSommar2006

Frejis, vi blev tillsammans den 12:e september för sex år sedan, ungefär samma sak! Fast i år är maken i USA så det är inte mycket att fundera på hur vi ska fira det.

• Piggelin1

Kul att vi är flera som träffat männen i våra liv runt 10-12 sept

• Piggelin1

Izzie, jag letar fortfarande förgäves efter det där coola köksfläktsmärket, men stilen påminner om denna:

www.elprodukter.se/product.asp

Såg att Ikea kommit med en fläkt i samma stil, ser ut som en lampa.

Tror att det är ett danskt märke jag är ute efter, men lyckas tyvärr inte

Trodde jag hittat rätt, när jag stötte på denna sida, men fortfarande inte riktigt på pricken det jag söker.
    www.witt.dk/witt_design/witt_emhaetter

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor