• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Nenne: Jag har inget emot att vara mindre vuxen

• Liten med Mindre

Jag kan vara lite "Mindre" och dela med mig av hennes senaste favoritord - "Nos" .

Efter att vi talade om att katten hade nos, har vi alla fått nos hemma. Innan hade hon full koll på "ennä" som näsa hette.

Trivial men kärleksfull input...

• BrudSommar2006

Insåg just att jag är i vecka 22. Det låter ju mycket men det är lika förbaskat långt till januari för det.

Hej Nenne! Har du tråkigt på jobbet? Jag har så mycket att göra att jag inte får någonting gjort och hänger här i stället, jag vet liksom inte i vilken ände jag ska börja.

Har fått en jättelång och bra lista på blommor från en bekant, deras trädgård på landet är helt fantastisk, räknar inte med att kunna åstadkomma något liknande för jag tror inte att jag får gräva upp så mycket gräsmatta för maken men ska googla lite på hur de olika blommorna ser ut i alla fall.

• nennesjuttioåtta

BS
    jag säger Nja på frågan. Jag har en hel del att göra men väntar, som vanligt, på att chefen ska få tummen ur med det hon ska göra för att det ska hamna på mitt bord (jag önskar jag kunde göra det själv men så mycket skulle hon aldrig avslöja att det skulle gå).

Jag får nog inse att den där trädgården inte hinns med den här sommaren. Jävla kvickrot!

Liten
    Ennä funkar ju annars på allt!

• nennesjuttioåtta

Den här tänkte jag baka till helgen. Oprävat kort!
    Dumlekladdkaka:

100g Smör
    120g dumlekolor
    2 Ägg
    3dl socker
    1 1/2 dl mjöl
    4msk kakao
    1tsk vaniljsocker
    1/2 tsk salt

Smält smör och dumle i en kastrull
    Vispa ägg & socker, vispa sen ner mjölet kakaon vaniljsockret och saltet med det och sen dumlesmeten. "bröa" formen med smör och kokos
    175grader i 20min!!

• Liten med Mindre

Men nenne, om trädgården i alla fall är grön o katten glad, så räcker kanske det i år?

Har som BS mycket att göra, men blir handlingsförlamad.

• Lapinette

nennelainen - hur går det med sprutandet?

BS - ja tiden går fort men jag håller med om att det känns lååångt till januari .. och jag är inte ens gravid!

• Lapinette

Dumlekladd låter trevligt själv tänkte jag nog (har inte riktigt bestämt mig än) göra en efterrätt med jordgubbar, lime, socker och ägg .. in i ugn för gratinering och sen lite glass till det.

• nennesjuttioåtta

Liten
    det är sant. Grönt är skönt. Katten är glad. Igår var hon så glad att hon inte kom in förrän halv 10 och matte hade gått ett varv runt huset och ropat och smuttat med munnen i en timme. Då blev matte också glad. Sen sov katten hela natten så då var husse också glad. Alla glada!

• BrudSommar2006

Receptet antecknat! Fast den här helgen blir det inte för maken är ju som sagt inte hemma och svärföräldrarna är här istället, det blir nog äppel- och rabarberpajer så att vi får göra av med all frukt vi har istället. Kanske lika bra även om det låter gott för då hinner du in här och tala om hur det gick först!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor