• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Piggis - men det är klart man har olika prioriteringar i köket. Bygger vi nytt kök ska det givetvis vara en tyst diskmaskin med snabbprogram, och kyl/frys som inte ser kladdiga ut på en gång. Dagens 2 timmar för disk är hutlösa, men de var "miljövänliga" när maskinen var ny. Pyrolysugn lockar också...

• Ore

Köksdiskussioner här på morgonkvisten märker jag

Vi har också satsat på tysta grejer. Diskmaskinen (denna fast rostfri www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/60-cm-bred/husqvarna-qb5301w) valdes för att den var tyst och energisnål. Har dock inte koll på ev. pipsignaler...? Inte heller på hur lång tid det tar, men det känns oftast inte som ett stort problem? Fast du har en bra poäng där, med att man vill kunna då undan disk snabbt när man har gäster hemma.

Även köksfläkten ska vara tyst, med motorn stående på vinden...

Just att plattorna inte blir så varma är ju en stor fördel med induktionshäll när man har barn. Även om min mans faster säger att det är jättelätt att hålla undan barn från spisen när den är placerad i ett hörn, så som vi ska ha det i köket

• Lapinette

Jag och maken fick ge bort nästan alla våra stekpannor och kastruller när vi fick induktion. Jag var superarg då vi hade massor med riktigt fina kastruller etc MEN jag älskar vår induktion. Det går så fort och smidigt när man ändrar temperaturen. Verkligen en fördel vid matlagning.

• Lapinette

Och diskmaskingen vår är supertyst! Tack tidigare ägare av vår lägenhet som tänkte till när de renoverade köket .

• passionsblomman

Hörni, jag MÅSTE sätta fart med den här dagen nu!
    Idag ska allt packas ihop och rensas ur så snabbt som möjligt
    och det som kan städas nu fixas i ordning.

Usch! Det är de tråkiga sakerna kvar...

• BrudSommar2006

Vi skulle gärna ha induktion men det känns inte så viktigt att vi vill lägga pengar på det just nu i alla fall. Vi hade nyligen satt in ny kyl/frys och diskmaskin i lägenheten när vi bestämde oss för att flytta så vi har fått vänja oss vid inte riktigt lika nya saker här i huset men vi får väl byta vid tillfälle, det är inget fel på dem i alla fall. Diskmaskinen är hyfsat tyst och vi kan köra den på kvällen när vi går och lägger oss, ingen pipsignal tack och lov, däremot tar den en himla tid, ett par timmar tror jag.

• BrudSommar2006

Usch, i morse blev Iris lurad och hon blev inte alls nöjd. Hon satte på sig sin ryggsäck och sade att hon skulle åka buss med pappa till jobbet så de två gick iväg till dagis och vi trodde nog båda att det var en lek, även fast vi sade att hon skulle gå till dagis, men när hon kom ett par meter från dagisgrinden insåg hon att hon blivit lurad och inte alls skulle få åka buss med pappa (vilket hon aldrig har gjort) och blev ledsen och ville inte gå in, stackarn. Sedan gav hon maken en ilsken blick och gick rätt in utan att säga hej då!

• BrudSommar2006

Hm, min chef vill att jag ska åka till Budapest i oktober, jag har räknat på det och det är typ en vecka eller två innan jag får reseförbud men det känns liksom inte bra att åka. Tror jag får slingra mig ur det faktiskt.

• nennesjuttioåtta

vad händer? Pratas det vitvaror nu? Åh vad ni är vuxna.

PITT!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor