• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Åååå va kul med bröllop Piggis! Jag tillhör också dem som vill gifta mig igen - gärna exakt samma bröllopsdag en gång till!

Kul att läsa om hur gamla ni var när ni träffade era makar(/sambor)! Jag var....(räknar koncentrerat)... 29, måste det bli.

BS
    Spånar vilt: Ika, Ikea (why not!!?), Ilva, Inka, Inga-Lill (är det inte dags för lite hederliga gamla dubbelnamn?), Ing-Britt, Indra, Ina, Irina, Irmeli.
    (Från vovve.net's hundnamnsförslag )

Nu ska jag snart börja städa och plocka ihop för att gå till optikern kl 16, sen fördriva tiden i flera timmar innan det är dags för första gången på vår valpkurs!

• fru AM

Vet ni - jag tror att det är SAMMA spöke!

"Och vad jobbar du som?"
    "Ja, jag är ambulerande lägenhetsspöke!"

• Piggelin1

Läskigt, AM! Här i Gbg känns det som om det är hyfsat lugnt på svininfluensafronten än så länge. Hörde av en kompis att på hennes kompis jobb var det en som åkt på det, men det är den enda jag hört om hittills. Ni kanske åker på det snabbare i Hufvudstaden än här?

• fru AM

Piggelin: jag måste ha läst slarvigt - ska ni gifta er - har bestämt datum och så???

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2009-09-07 15:25:19 följande:
    Läskigt, AM! Här i Gbg känns det som om det är hyfsat lugnt på svininfluensafronten än så länge. Hörde av en kompis att på hennes kompis jobb var det en som åkt på det, men det är den enda jag hört om hittills. Ni kanske åker på det snabbare i Hufvudstaden än här?
    Just nu har jag jätteångest över att så många pillade på Hektor igår på dopet ...
  • Piggelin1

Snaily - jag lovar att konsultera alla er härinne om/när vi väl kommer igång med planerandet så småningom! Det om ngt lär det ju finnas kunskap om här

På tal om dubbelnamn, känner till två små med just detta, men vill inte outa de exakta namnen här, speciellt det ena har jag aldrig hört innan (dock fint tycker jag!), så det vore orättvist mot dem att berätta det på ett öppet forum. Skulle ngn smygläsa här som känner dem, så vet de direkt vilka jag pratar om i så fall.

• Piggelin1

AM - jag svamlade lite om det i mitt inlägg 3717 några inlägg framåt i förmiddags

• Ore

BS: Synd att ni inte gillade Irma, tycker det skulle passa suveränt med Iris... Iris och Irma Namnen är lika men ändå väldigt olika klang i dem...

Piggelin: Jeez, vilka bilder... I princip på varenda bild kan man ju hitta något som känns "utplacerat". Frukost på balkongen, glasögon och bok på en läsfåtölj, handdukar käckt lagda på en pall i badrummet. Allvarligt, vem har det så? Litet "jag har bara gått iväg tillfälligt" från både skrivbordet, soffan, läsfåtöljen, köket och alla andra ställen...

Har för övrigt börjat få huvudvärk, tror det beror på mötet med myndighetspersoner som jag precis hade...

• snaily

Piggelin - ja du är ju helt klart på rätt plats för att få bröllopstips

AM
    Hoppas alla som pillade på Hektor hade välspritade virusfria händer! Lite läskigt är det ju.

I slutet av den här månaden har jag två otroligt glassiga veckor då jag knappt ska jobba något alls - 2 arbetsdagar på 2 veckor tror jag det blir - utan bara gå på diverse kurser och konferenser och kanske ett födelsedagskalas och resa och flänga hit och dit Ska bli kul - fast jobbigt för en stress-ovan glesbygdsbo...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor