• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Hihi! på dig Piggelin!

Jag är så glad, för det FANNS besiktningstid! Hoppas nu lilla bilen går igenom också. Små veterner vet man aldrig vad de döljer...

• kängu

Hej hopp!

Låter som att Mugglan har det härligt på holmarna *avis*

Nenne *ropar* Vi saknar dig!!

Piggis, grattis till dig o maken! Vi har snart varit tillsammans i 6 år, typ om en vecka eller så (maken har koll på datumet...)
    Jag vara bara barnet när jag o maken blev tillsammans inser jag nu när jag räknar tillbaka
    Har du tid med en lunch i veckan kanske? Tis eller tors passar mig och Ru.

PB- Håller tummarna för att bilen går igenom!

Lappis, fick den där "Rehab" med Amy Winehouse på huvudet när jag läste ditt inlägg...

Nu ska jag snygga upp mig och sen ska jag och Ru bege oss in till staden och äta lunch med svärisarna som är på blixtvisit!

• kängu

Nämen Piggis, han är ju inte din make! *slår mig själv i huvudet* MANNEN skulle det ju vara förstås!

• Piggelin1

Kängu - & jag var hallvägs till att bli en skräcködla (34) när jag träffade mannen

PB - grattis till besiktningstiden! Gott!
    Ok, hade ingen koll på det där att man inte fick skriva om andra i andra trådar. Nu har jag kanske iofs inte gjort det så mkt eftersom jag sällan läser annat, & därigenom har dålig koll... Jaja, man lär så länge man lever!

• Piggelin1

Hallvägs - hur stavar jag egentligen?

Haha, Kängu - jag såg inte ens att du kallade honom för "maken" - det känns som om vi är så gott som gifta redan... Ska bara komma till skott rent praktiskt också!
    Fast mannen gjorde ett nytt xls-dokument i helgen - med namnet "Bröllopsplanering". Måste ju betyda att vi har börjat lite smått! Vi är såååå sega med att komma igång med detta, borde verkligen börja kika lite på lokaler/kolla av hur många vi i så fall skulle bli osv. Fast ibland känner jag fortfarande för att dra utomlands istället

• Piggelin1

Nu såg jag ditt inlägg om lunch, vore jättekul!
    Ska bara stämma av med en kompis först, som jag mailade i förra veckan & frågade om hon ville luncha på just tisdag eller torsdag! Jag återkommer så fort jag vet mer!

Kul med lunch på stan - vart ska ni gå? För jag antar att det inte är lunch i "din" stad/håla?

• Liten med Mindre

Men Piggis - hur går det ihop sig. Att vara seg i bröllopsplaneringen, och samtidigt gilla att fixa större kalas... Eller missförstod jag kräftskive-syftet förut?

• kängu

Piggis, tänkte satsa på Rosencaféet! Nej här finns inte så många trevliga lunchställen
    Ååååh bröllopsplanering, kul! Skulle kunna gifta mig hur många ggr som helst tror jag (med samma man )

• passionsblomman

Nä, och lite fånigt, för är man på ett öppet forum kanske man kan vvänta sig att folk hänger i fler än en tåd och att saker uppmärksammas även i andra trådar. Det är rätt naturligt.
    Men, det var motiveringen som stod vapropå mitt borttagna inlägg.

Piggelin1 skrev 2009-09-07 09:16:25 följande:
    Kängu - & jag var hallvägs till att bli en skräcködla (34) när jag träffade mannen PB - grattis till besiktningstiden! Gott!Ok, hade ingen koll på det där att man inte fick skriva om andra i andra trådar. Nu har jag kanske iofs inte gjort det så mkt eftersom jag sällan läser annat, & därigenom har dålig koll... Jaja, man lär så länge man lever!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor