• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Snaily - är sommaren fin så är det underbart att semestra i Sverige men hällregnar det som när vi skulle ha åkt till Västkusten så känns det faktiskt inte så skoj längre. Behovet av att få lite sol och värme har jag alltid haft och därför blir det oftast att man styr kosan söderut även om våra senaste semestrar inte har bestått av bad och sol utan om att bila och se så mycket som möjligt så har vi ändå valt ställen där vädret garanterat är vackert. Så om vi åker till Skottland, Canada eller norra Sverige/Norge så behöver jag få en vecka i solen också.

• Lapinette

Snaily - tar gärna emot tips om vad man bör se, vandra och annat nord Sverige/Norge? Vilken period är bäst etc. etc.

• passionsblomman

För egen del så blir julen huuuur enkel som helst:
    "I år ska vi fira jul i vårt sagohus och alla familjemedlemmar på alla sidor som vill komma är varmt och innerligt välkomna"

Min pappa, som ALDRIG masat sig iväg till någon av döttrarna över jul utan då hellre suttit själv, den kufen, har redan bokat in sig...

Jag har en känsla av att 25 pers inte är någon omöjlighet.
    Jag kommer att behöva delegera vad gäller matlagning....

• viktualia

Alltså.. måste bara grubbla lite.. tänk vad bra det är att ni finns!

Steget från att sura till att skriva av sig handlar om minuter, istället för att fundera ut vilken kompis som ev har tid att lyssna på en halvsur utläggning så sätter jag mig bara här och skriver lite! Himmel vad detta är praktiskt och vad ni är ett bra stöd i tillvaron!!

Det hade jag ju aldrig trott när jag reggade mig på BT inför bröllopet 06! Att jag skulle få ett helt gäng "jourhavande väninnor" på kuppen!

Hade varit skoj att träffas snart, men med nuvarande galenpanne-renoveringsprojekt är det inte läge att planera nån tur till Sthlm för söndagsbrunch... tyvärr..

• Lapinette

passionsblomman - härligt att du lockat till dig din pappa! Det kommer att bli en härlig jul i Villa Villerkulla. Själv ska jag åka ned till svärmor och äta upp mig ytterligare några kilo .

• viktualia

Passionblomman - jag vet var du kan få tag i bröd till julfirandet!!! *ler*

Gör en plan för maten och se till att det blir lite knytis så slipper alla köpa onödiga julklappar till varandra!

(....vilket gjorde att jag just insåg att julklappsprojektet blir klart annorlunda i år... hm... nätshopping är bra... så det så)

• Lapinette

Den enda julen vi har haft hemma hos oss så blev det knytis. Himla praktiskt! Den mesta julmaten kan man förbereda innan och sedan värma upp på plats.

• snaily

Lappis
    Har inte varit där uppe så värstans mycket tyvärr. Fjällvandrat från Abisko och en bit söderut i slutet av juni - vilket är väldigt tidigt och risk för att det är en del snö kvar och ganska blött. Men skönt om man inte vill trängas med alltför mycket andra vandrare.

På bröllopsresan i höstas (oktober) åkte vi tåg till Narvik och därifrån hyrbil till Lofoten. Lofoten är klart sevärt!! Men även Bodö och Tromsö i krokarna ska vara väldigt fint.

Juli/augusti tror jag är bästa tiden.

PB
    Vad mysigt det låter med jul i sagoslottet!

• passionsblomman

Vickan: Jag med! Och HUR charmigt är det inte att man kan gå in i bageriet på morgonen, redan från kl 5, plocka de frallor man vill ha och stoppa pengar i en glasburk!!!

Det gjorde vi i fredags morse och så gjorde vi mackor med flatrökt ål på som vi hade köpt ute på Timmernabben där vi käkade middag på torsdagen.

• snaily

Lappis igen
    ... och åker ni till Lofoten så har jag hotelltips!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor