• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

PB - grattis! Nu borde det ju bli en hyfsad slant över till roliga inköp till huset.

• Mrs  B

Tinga
    Ja, trådträff hos er hade ju varit roligt i jul!
    Hoppas på att vi inte ligger på sjukhus detta året!!
    Det enda som det kan krocka med är Max barn kalas, men bestämmer vi en dag i god tid så går det ju också.

PB
    Stort grattis till försäljningen!!!!
    Härligt att det blir lite pengar över.

• Ore

PB: GRATTIS till försäljningen!!! Lycka till med flytten nu!

• BrudSommar2006

Passionsblomman, det här är ju helt fantastiskt! När flyttar ni för gott?

AM, du är inboxad.

Skulle inte skrivit något om Iris goda humör, nåja, det var ju väntat.

• Liten med Mindre

Åh, PB, vad spännande med försäljning o flytten. Lycka till nu då!

Skickar över lite 1-åringsenergi till Vickan och hoppas att det hjälper lite.

Ego - Mindre var ledsen när jag lämnade henne i morse. Första gången. Jag ville bara stanna kvar o krama henne... Jobbigt att föräldrar o barn måste genomgå såna mornar.

Ego2 - för andra dagen i rad tycker jag att jag luktar surt, fast jag har nya kläder, duschat o allt det där. Suck! Och inte hittar jag källan heller. Hoppas det bara är ett hormonspratt som ingen annan känner av! Hem o tvätta allt i 60 grader o se om det hjälper, eller om allt krymper. Vore ju min tur!

• fru AM

BS: har redan mailat bilden till dig (lyckades få över fotot till datorn).

Nu måste jag bestämma mig vad jag ska göra idag:
    städa arbetsrummet (släktinvasion på söndag (dop)),
    promenera 8 km i rask takt,
    bara dröna runt,
    gå ut på stan och försöka hitta något att ha på mig på söndag (alternativt gå till garderoben och börja prova mig igenom gamla kläder).

Vad tycker ni?

• Lapinette

Vädret verkar ok så jag röstar för att hitta en outfit till söndag + promenera 8 km i rask takt. Städa kan du göra när det regnar.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-09-03 10:12:12 följande:
    Vädret verkar ok så jag röstar för att hitta en outfit till söndag + promenera 8 km i rask takt. Städa kan du göra när det regnar.
    Då får vi hoppas att det regnar innan söndag!
  • BrudSommar2006

Tack AM, vilken snygg matta! Måste börja leta jag också, eller möjligen vänta lite till tills kattungarna (förhoppningsvis) slutat gnaga och vässa klorna på allt.

Hur akut är det att du hittar något till på söndag? Man brukar ju aldrig hitta något när det är riktigt akut så om du absolut måste ha något så skulle jag börja leta nu och inte vänta till, säg, lördag.

Lapinette, vad blev det för turistigt igår då?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor