• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Tack för alla grattis!

Mrs B - vi får ha trådträff hemma hos mig till jul, precis som vi hade ifjol, fast du inte kunde vara med då. Sweet har antytt att hon kommer att vara här nere några dagar i den vevan, EA bor ju alldeles i närheten och Oupsie kanske också vill vara med. Nu har jag väl inte glömt någon? Inte meningen i så fall!

• Ore

Grattis till Piff och Puffs lyckade ettårskontroll, och till litet framsteg i matandet!

BS: Det måste ju inte komma ett "bakslag" med Iris och hennes utbrott, kanske har hon till slut fattat att det inte har önskad effekt? Man kan ju hoppas...

Nenne: Här verkar det vara skurar och sol om vartannat, kan mycket väl vara så att när det regnar hos dig är det sol hos mig och tvärtom

Bitande katter vet jag inte heller så mycket om... Men vissa djur "känner" väl på saker genom att använda munnen/bitas litet försiktigt, har jag för mig. Så hon kanske mest bara är nyfiken. En katt vi haft kunder göra likadant. Eller ja, hon gjorde det inte så ofta, men då och då så var det litet slickande och sedan litet nafsande.

Krya på dig!

• BrudSommar2006

Nenne, Oskar har hållit sig till att slicka och bita maken, Elsa biter allt som kommer i hennes väg, bara det rör lite på sig, typ en stortå som sticker utanför täcket. Fast jag tror tack och lov att det går över när de blir äldre!

Snigeln, vad bra att ni fattat ett ivf-beslut till sist så att ni inte behöver gå och fundera mer på hur ni ska göra och hur länge ni ska vänta osv. Lika bra att få hjälp när den finns!

Ore, haha, ja vi får väl se hur det blir med Iris men humör har hon ju gott om i alla fall.

• BrudSommar2006

AM, jag vill höra mer om mattan, är det den du släpade hem från affären för att prova? Snygg är den på bilden på FB!

• fru AM

BS: mattan ser lite annorlunda ut i verkligheten än på FB. (Och ja det är en av dem vi släpade hem). JAg kan ta ett nytt foto så ska du få se (jag mailar till dig). Den är ju orientalisk i kanterna så alla gillar den nog inte (fast vi ÄLSKAR den).

• Ore

AM: Vad alla andra tycker om mattan spelar ju mindre roll, är ju viktigast vad ni tycker

Ego: Körde totalfast, behöver hjälp och alla har gått. Och då kan jag förvänta mig förmaning för att jag inte blev klar idag. Suck. (Ifall ni inte märkt det så gillar jag inte att få skäll, men är en sucker för beröm...)

• viktualia

MSW - jaaa du.. jag är tvättäka byråkrat minsann!

Tinga - vi har just rivit en bärande vägg här. Först trodde vi att det skulle bli väldigt tjorvigt men det löste sig enkelt. Maken surfade på nätet tills han hittade en balk som dög och han kunde stå som kvalitetsansvarig själv. En snickare fixade jobbet på tre dagar, sedan maken rivit ytskikten på väggen.

Ego - snaaaaark vad trött jag är... trots att jag snodde mig en timme sovmorgon imorse...

• passionsblomman

Hallå alla!

har inte en chans att läsa ikapp idag men jag MÅSTE ju in och säga att:

Vi har sålt vår stuga för 1 650 000 kronor och de får tillträde den 15/9. En jättetrevlig familj och allt känns bara helrätt.

Jag är så otroligt tacksam över den här utvecklingen på allting!

Nu äntligen , eftersom vi åkte och skrev nu ikvll, börjar jag känna att allt inte är HELT galet och överspännande längre. Jag
    får nycklarna till mitt nya hem imorgon!!!

Vi ska upp redan kl 03.00, eftersom vi klämde in kontraktsskrivningen redan nu ikväll för att slippa magont, och då får vi istället packa flyttbilen imorgonbitti snabbt som tusan.

Jag kommer hem fredag kväll igen, så till dess får ni ha det så bra!

• snaily

Oooooo GRATTIS PB!!! Va kul! Lycka till med packning och allt nu!

• fru AM

Grattis PB!!!
    BS: Bild på matta kommer ... när jag fåt över fotot från mobilen till datorn så jag kan maila. eller om du inboxar ditt tlfnnummer så kan jag mms:a? Herregud - modern kommunikation!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor