• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

BS - Ja, jag får nog krypa till korset och göra det. Kan du rekommendera något som du tycker varit bra?

PB - Gud vad roligt att det går så bra, lite till kan de väl få höja?

• Snorkfröken77

Vickan - Vad skönt att du mår bättre!

• viktualia
    passionsblomman skrev 2009-09-01 20:39:15 följande:
    BS-ja lite, sen svimmar jag!
    Äsch.. eller så ler du hela vägen till det stora möbelvaruhuset!!
  • passionsblomman

Ja, alltså, när alla de där skatterna och mäklararvodena är betalda och vi stoppat in det vi ska i huslånen, då blir det väldigt intressant att se vad där blev kvar egentligen...
    Jag måste verkligen få hjälp att räkna ut det ordentligt. Men soffan den ringde jag och bokade idag!

viktualia skrev 2009-09-01 20:43:21 följande:
    Äsch.. eller så ler du hela vägen till det stora möbelvaruhuset!!
  • Izzie

PB - Grattis till de fortsatta buden! Låter toppen!

EA - Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Kan kanske vara skönt att ha ngn mer lite större grej att fokusera på under ivf-cirkusen för den frestar ju som bekant på psyket...?

• Izzie

Sitter o slökollar lite på dokumentären om kvinnan som fick åttlingar... Herregud. Snacka om att känna sig otillräcklig. Jag som kan tycka det är svårt att räcka till för ETT barn ibland när man har hus och heltidsjobb...

• fru AM

Och jag sitter och väntar på att maken ska ha nattat Livia klart - så vi kan äta tårta! Firandet fortsätter ...

• Mrs  B

Tittar på samma som dig Izzie och skakar bara på huvudet......

14 barn, vad tänkte hon på ?????

Jag tror jag nöjer mig med mina killar.

• viktualia

fru AM skrev 2009-09-01 21:24:23 följande:

Och jag sitter och väntar på att maken ska ha nattat Livia klart - så vi kan äta tårta! Firandet fortsätter ...
    heja heja!!!!

man ska fira ordentligt!!! det gjorde vi också på vår ettårsdag! åkte till www.dalahusbyhotell.com/ och njöt av livets goda!!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor