Livets viktiga och oviktiga frågor
AM: Skönt att nattningen gick bra
Vickan: Skulle vinkat åt dig när vi åkte förbi din håla, men jag sov eller halvsov bra länge... Tyckte att jag fått tillräckligt med sömn inatt ändå, eftersom jag gav efter för magen, förvandlade mig till pumpa och kröp i säng vid midnatt...
Bröllopet var annars mycket trevligt. Igår, innan bröllopet, så var vi på Ikea och shoppade en hel del bebisrelaterade grejer. Någonstans där, kommer maken på att han inte sett sin kostym när vi packade om grejerna i bagaget... Hade jag burit ut den? Nej, det gjorde väl du, tyckte jag. Men icke. Den hängde snällt kvar hemma. Telefonsamtal till bruden, som rotade fram en av brudgummens kostymer. Den funkade till maken även om byxorna hade kunnat vara 1-2 cm längre och litet större i midjan.
Nästa "missöde" var fotografens, han dök inte upp i tid!!! Pga punktering. Och när brudgummen pratade med honom typ 1 h innan vigseln, så hade de missförstått varandra. Fotografen hade fått intryck av att de hittat en annan fotograf med kort varsel. När det i själva verket bara var så att vi fördrev tid genom att jag lekte med min kamera... En halvtimma innan vigseln så går det inte att få kontakt med fotografen, och bruden får en liten gråtattack. Hejdas innan sminket är totalförstört, sedan åker vi till kyrkan. Där jag alltså får sköta fotograferingen. Kände mig ungefär som en elefant i ett glashus eller liknande, när jag på ett smidigt sätt skulle försöka att obemärkt röra mig runt i kyrkan för att hitta fotovinklar... Med min mage som starkt påminner om en badboll - den går BARA framåt, och det MYCKET. Kände mig som om jag avverkat ett aerobicspass efter fotograferingen, så det var jäkligt skönt att de sedan fick kontakt med fotografen som kom och fotade under middagen. Då kände jag att jag fick ledigt och kunde sitta ner...
Nog om det
Annalejan: Kort presentation av mig - Har ännu inte fyllt 30, även om jag närmar mig. Skostorlek 36-37. Gillar alla möjliga sorters choklad och vägrar välja en favorit Nu när Frejis lilla Bumsisbebis har fötts, så är det jag som är härnäst på BF-listan (gulp...), har knappt 6 v kvar till vårt första barns beräknade födsel. Bor i en håla man blåser förbi på vägen mellan Gbg och Sthlm