Nenne, galen var ordet.
Muggles; ja eller rättare sagt så tror sig nog vederbörande vara det, fast det i många av hans åsiketer inte finns några bokstäver alls i bibeln att luta dem mot.
Egna moralslutsatser baserade på lösryckta meningar utan samman hang brukar sällan bli särskilt lyckat.
Oupsie: Jag säger som de andra-någon form av hjälp ska du ha! Min psykolog sa att det i huvudsak finns två typer av depressioner:
Depr. orsakad av yttre omständigheter (dödsfall, arbetslöshet,sjukdom, skilsmässa eller andra kriser)
Depr. orsakad av obalans i kroppens signalsystem i hjärnan (dit hör tex höst och vår depressioner)
I det första fallet kan medicin behövas för att få huvudet över ytan, men det kan också räcka med samtal med tex psykolog. Ofta kombineras båda.
idet andra fallet behöver man medicin för att få rätt balans och kan inte prata sig ur det.
Kom ihåg att en depression är inget man tar sig i kragen och rycker upp sig ur.
Och att man inte är en lenare person än andra för att man drabbas av denna sjukdom.
(det hade jag jättesvårt att inte känna. Jag kände mig reducerad till någon slags ynkepynk som inte pallade trycket och nog var väldigt överkänslig)
Kram!