Haha - ja vad kan jag säga: Jo, benen är faktiskt inte blå och röda längre utan mer lila och gula (dvs blåmärkena är på väg bort)! Ska hon göra operationen hos "min" doktor (Anders Holmberg, Scandinavian Venous Center) kan hon känna sig helt safe, han är väldigt erfaren och erkänd inom området. Och trevlig! Förresten blåmärkena är kvar 2-3 veckor - inte månader som jag skrev tidigare!
MEN - jag önskar att någon hade förberett mig på hur benen skulle se ut när bandagen togs av. Säg åt henne att ladda upp med plåster, lite kompresser och tejp. Plus stödstrumpor!
Men jag måste också säga att läkaren inte ofta tar bort så mycket som på mig. Förmodligen har hon färre/lindrigare bråck. Och om hon har tur har hon dem på baksidan så hon slipper se eländet ...
Säg också åt henne att inte dra sig för att ringa kliniken efteråt så fort hon undrar ngt. Betalar man dyra pengar ska man få all service och info (och även om man får op "gratis" via landstinget förresten - kliniken tjänar ju multum!)
Önska henne lycka till fr mig!
Lapinette skrev 2009-09-25 08:59:29 följande:
AM - min kollega ska göra samma operation som dig i nästa vecka. Jag berättade lite kortfattat för henne om din köttfärslimpa och hon såg helt skräckslagen ut!! Skit, nu har jag skrämt henne ... kan du komma med några positiva hejjar rop till henne så där inför op?Annars vill jag bara tillägga .... FRRRRRRRRRREEEEEEEDAAAAAAAG!!!!