Sorry sorry för att jag började prata "hemlisar" inför er allihopa - inte alls meningen, det bara blev så i farten.
Det är egentligen inte spännande alls för denna tråden, det är en grej som har med restråden att göra, så jag skulle skippat att nämna det. Men jag kan inboxa, ifall ngn vill veta, men som sagt, det är faktist inte så himla spännande alls.
Telis - på tal om att shoppa vagn i USA - utanför NYC såg jag inte en enda Bugaboo eller Bugaboo-liknande vagn alls. Möjligen ngn enstaka i Boston, men rent generellt så var alla vagnar utanför NYC mer av sulkyvarianten & så sätter man en bilstol ovanpå liksom, där bebisen ligger när den är liten. Minns att jag tyckte det var så konstigt att det inte fanns några "liggvagnar", men sen insåg jag ju attt detta behovet inute finns - folk går ju aldrig, de åker ju bara bil Promenera i traktern där mannens släktingar bor, det finns ju liksom inte på kartan! I NYC är det ju en annan sak, så där finns ju säkert behovet på ett annat vis.
Så jag gissar att Bugaboo-liknande vagnar finns kanske mer i San Fransisco? Möjligen i LA för att det är trendigt, men ingen lär ju promenera där, alla åker ju bil överallt...