Heja din BM, Telis!
Och bara tre månader kvar, härligt!
Angående gravidjacka så bestämde jag mig för att klara mig utan. Visserligen är makens goretex regnjacka litet i kallaste laget om det är minusgrader på morgon, men å andra sidan så går jag ju inte långa sträckor ute så den sista veckan på jobbet ska jag nog klara mig... Sedan får jag väl bylta på mig vad som finns i klädväg, oavsett hur det ser ut
Mugglan: Tur att du inte tog (alltför) illa upp... Det var inte förrän jag tittade tillbaka på mitt inlägg, som det slog mig att det kanske inte framgick vilket tankesprång som låg bakom min genusutläggning där, och att det då kunde missuppfattas...? Mitt tankespår började dock med att jag tänkte att Moa härmade dig, med handväska och smycken. Och sedan funderade jag på om det var en slump att hon härmade just sin mamma (kunde lika gärna härmat pappa i något), eller om så små barn faktiskt har någon uppfattning om vilken kön de "ska" härma...
Tarte Tatin låter ju väääldigt gott, och inte alls nyttigt. Ska dock försöka vänta ett tag till innan jag provar det. Vågen stannade på plus 16 kg från inskrivningsvikten tidigare i veckan - huga. Tror jag väger mer än maken nu, men han är iofs ganska mager...
Snorkis: Mitt barn vill jag gärna klä i blått, turkost, brunt och rött. Oavsett om det är en pojke eller flicka... Bara för att det är mina favoritfärger
Har vägrat köpa rosa till systerdöttrarna, förrän de själva valt det. Den stora tjejen har varit vääääldigt mycket för rosa och "tjejigt". Min systerson fick mycket röda kläder från mig när han var liten, han passade jättebra i rött!