• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Orem jag tycker Micropop är oslagbart! Det konsumeras måååånga såna påsar på en vecka hemma hos oss!

• kängu

Liten, eller 2+2 kanske inte är AW? Eller vänta nu det är väl när de är mindre när jag tänker efter... Jaja, du märker hur mkt koll jag har

• Liten med Mindre

Kängu - jag tycker schema har den fördelen att jag slipper fundera på när hon kan tänkas vara trött eller inte. Innan blev det "Åh - hon kanske är gnällig för att hon är trött. Nähä - inte sova, vad är det då då?? Och så höll jag på... Och när de är små kan de ju sova i vagnen lite överallt. Fast å andra sidan har vår dagmamma fått till middagslur i vagn nu med, så det går uppenbarligen fortfarande.

Men schemanörd, det är jag det.

Frejis - jag tyckte inte alls du såg stor o klumpig ut när vi sågs - bara väldigt gravid. Tror inte du kommer behöva oroa dig över extrakilon i längden. Du verkar ju lagd åt långpromenadhållet till. Och som du klängde upp och ned på caféstolen så verkade du smidigare än mig.

• Ore

Liten: GÅR det alltså? Måste kolla om det var så att vi hade gamla popcorn... Vi provade både med låg temp, hög temp, låta kornen ligga i redan från början och inte, men aldrig det där poppiga vita... De bara sprack och brändes...

Å andra sidan är det inget större problem, micropopcorn är också ganska smidigt

• Piggelin1

Kängu - känner igen det såååå väl! Jag är inte heller ngn "schemanörd", så att "tvingas" in i ngt sådant kändes skitjobbigt

Bra läkare Frejis som du fick prata med - lät bra att bli påmind om det där att det bara återstår tre veckor & att det är så väldigt många fler veckor som du faktist har bakom dig! Snart har ni Bumsis hos er!

Just det förresten - vad blev det för ngn restaurant igår när ni firade, Frejis?! Vi ska ju fira våra fem år idag, fast det bir ju inte "på lokal" utan hemma. Vöäl så gott det med & sen får vi ju fira desto mer när vi drar till Paris snart!

Telis - du undrade vad jag hade skrivit som gjorde att mitt inlägg blev bortplockat. Jag kommenterade en tjej i en annan tråd (som PB länkade till) & att hon var både respektlös & korkad (ngt i den stilen typ). Förmodligen såg hon det & anmälde. Många smygläsare finns det...

• Liten med Mindre

Ore - jag lägger i 2-3 korn och väntar tills de poppar, sen i med resten och låter det stå tills poppandet avtar, kanske inte på högsta värme, men inte lågt. Funkade fint för oss. Men jag vet att jag drabbats av hårda små trista korn några gånger oavsett spis. Tror det beror på om de är gamla eller nya.

Saknar förstås min gamla aluminiumkastrull som poppade fantastiska popcorn. Men maken ville inte använda aluminium, även om det hade gått på våra 2 vanliga plattor.

• Piggelin1

Telis - lät som en underbar resa till Antibes! Spanade ni in alla gigantiska båtarna/yachterna i hamnen?! Vi bodde i Juan-les-Pins för några år sen när vi var där. Avverkade Antibes, Gourdon, Vence, Mougins, Cap Ferrat med flera ställen - superfint verkligen! Nice var jag inte så impad av, Cannes var kul att komma till en sväng, men de mindre orterna var mina klara favoriter.

• Liten med Mindre

Åhå - har precis ätit en härlig ostmacka på jobbet - vill gå och göra en till, men det känns som jag bara äter hela tiden... I och för sig får folk en förklaring till den växande magen...

Min mor påpekade på ca 50 meters håll igår att "Oj vad magen syns". Visserligen är den ju större på kvällen, och så släpper jag efter när jag går från jobbet. Fast det är ju knepigt att känna att magen är stor och i vägen redan nu. Hur ska det gå sen då?

• Piggelin1

Liten - varför inte? Aluminiumkastrull alltså?

Kängu förresten - vad sägs om en lunch nästa onsdag eller torsdag?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor