• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

September-kanske dyra saker men portfölj om han använder det, skinnjacka

Oupsie-jag har fastnat för att köpa de här sago/sång böckerna som finns i olika färger tex silver, grön, blå etc men har glömt vad de heter tyvärr

• Oupsie

EA&MJ skrev 2009-09-15 16:05:42 följande:

Oupsie-projekt har jag redan! Motorcykelkörkort! Men det hindrar inte känslorna från att komma.....
    Ja, jag kom på det efter jag hade postat... du har ju din motorcykel. *glömsk* Det är nog svårt att hindra känslorna från att komma, antagligen omöjligt. Det viktiga är att inte låta känslorna ta över och få dig att må dåligt. Och jag vet, det är lättare sagt än gjort...

Angående doppresenten så behöver det inte vara en tårtspade men jag tyckte att det passade bra med tanke på hur många tårtor/kakor/pajer som dopbarnets mamma och jag har bakat ihop i våra dagar Lite symboliskt sådär på något sätt. Och som ni säger, en tårtspade kan ju vara udda men jag gillar saker som matchar. Har själv en uppsättning silverbestick som jag tycker är kul att använda. Men det är svårt att veta om den lilla damen som ska döpas kommer att bry sig om sådant när hon är vuxen.

Nenne, åtta ägg låter bra .
  • Fru E

Lappis-nä förlora henne tror jag inte att jag kommer att göra eftersom vi redan har "pratat ut" om hur vi båda känner och hon tom sagt att hon skulle känna likadant om det vore omvänt. Mina känslor är inget som jag visar gentemot henne på något sätt utan mer mot mig själv och den ena andra väninnan som jag pratar mycket med.

• Oupsie

Ja, jag har funderat på barnkammarboken också. Var det här i tråden som någon sa att en av dem var bättre än de andra?

• Telis

Nenne, jag förstår att det är lätt att gräma sig över att tio inte blev befruktade men åtta är iallafall ungefär lika många äggblåsor som din läkare såg på VUL:et i förra veckan och det kändes ju jättebra. Åtta är en jättebra siffra! Och tänk på koko nu.

Oupsie, jag tror på tårtspaden!

• nennesjuttioåtta

nu så, har vi nog fixat rätt med router och annat teknikskit.

Hej igen! Tack för alla grattis och hejarrop och pussar, jag vidarebrfordrar alltihop till dragskåpet (??) i Falun.

EA
    vet inte om det blir några frysisar än, tror vi får veta på lördag. Vet du, jag tyckte det kändes bättre när mina vänner väl fick barn för en mage skulle jag rent teoretiskt också kunna ha men just deras barn kan ju inte vara mina. Sjukt men när de väl föddes så lättade min avund och ledsenhet för deras lycka. Sen vill jag självklart ha just barn och inte bara graviditeten men ... äh det kanske verkar helt irrationellt. Hoppas det blir så för dig med, för det är inte kul att må så dåligt för en sak som borde vara enbart till glädje.

Telis
    jo jag jobbar idag, överkörd var väl lite överdrivet för så farligt är det inte och jag behöver inte ta några vräkisar. Vilket jävla skit att du har blivit sjuk på semestern!

• nennesjuttioåtta

telis
    jo jag vet, hahahha! Och egentligen är det fler än jag hoppades på också men mycket vill ha mer. Särskilt när det var så nära att vi inte ens fick något tillbaka sist... Jag hade velat haft 100 för att vara lite säkrare.

• Telis

Jag fick för mig att jag kanske har så ont i halsen pga halsbränna och sura uppstötningar eftersom jag inte känner mig sjuk i övrigt (förutom hostan då). Visserligen känner jag inte av någon halsbränna eller så heller men jag tänkte att man kan ju alltid prova med någon sån medicin. Så nu har jag provat Novalucoltabletter för första gången i mitt liv och det var ju jättegott! Rena godiset.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor