• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Lappis, mums Nyfiken på höstkappan du köpt, är själv på jakt efter en ny!

Ore, tycker Lappis förslag lät alldeles utmärkt!

• Lapinette

kängu - väldigt klassig 3/4 i svart. Har letat ett bra tag men då jag inte hittat "den" så har jag fortsatt med min gamla som jag säkert har haft i en så där 9 år.

• Telis

Nenne, håller tummarna för alla arton! Men att du håller på och målar och grejar samma dag som ÄP, det hade jag aldrig grejat, du är super woman!

Ore, jag hoppas att ert hus är klart snart så att du slipper allt det där bråket!

Ska vi inte ta en brunch snart, jag vill se BS mage! Och kanske Litens mage också, om det har hunnit komma någon där än?

Hur är det med Frejis, det var ett tag sen hon var inne? Och hur mår Vänner nu för tiden, hoppas att illamåendet har hunnit lägga sig? Jag tänker också på Cicci och skickar massor med .

Urk, själv mår jag inte alls bra, jag har så himla ont i halsen och har hosta så det känns som om jag ska kräkas. Det är ju skit att man ska bli sjuk på semestern.

• kängu

Låter snyggt! Jag har en svart i lite sextiotalsmodell som jag gillar, men skulle vilja ha en till "lite roligare" också.

• Lapinette

Ahhh.. just det, du har fortfarande semester Telis! Krya på dig! Tar gärna lunch någon dag.

• Lapinette

kängu - min är inte rolig bara snygg och klassisk. Den får gärna hålla i en så där 8 år och ska passa till klänning och när jag måste ut på kundbesök.

• kängu

Lappis, jag har i princip alltid klänning eller kjol, och därmed alltid kappa till. Det är därför som jag vill ha en till att variera med Men en svart klassisk är ju väldigt snyggt att ha till, o dessutom bra då man som du skriver kan ha den länge!

• kängu

Telis, tråkigt att bli sjuk på semestern Men du har iaf hunnit med två härliga resor!

• Liten med Mindre

Telis - krya på dig! Det är farligt att slappna av på semestern!

Brunch vore mysigt. Dock tycks det ont om lediga helger framöver. Om jag har bil 26/9 så åker jag nog till landet, annars är Mindre och jag tillgängliga. Dock blir hon och jag inte världens bästa sällskap, då det springs runt en del. En tur till parkleken kanske? Billig korv att grilla hade de sist...

• Lapinette

Jag ska förmodligen också till landet den 26/9 men i övrigt ser min kalender så himla fin och vit = tom ut !

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor