• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Congrats Nenneninanna! Härligt härligt!

• Tinga

Nenne - åh vad härligt att höra om din 18(!) ägg och toppensimmarna de ska leka med. Stort grattis!

Lappis - blev tårögd när jag läste ditt härliga ego-inlägg från häromdagen. Du är så väl värd att verkligen vara lycklig och må bra. Kram!

Telis - välkommen hem x 2!

Snorkis, EA & Snaily - kram till er som har det kämpigt i fabriken! Extra kram till Snaily för att väninnan är på väg att flytta.

Muggles - vad spännande att höra om era husplaner! Irriterande att det jämt lyckas stå andra i vägen, men om ni tackat nej till ert reserverade hus finns ju chansen att andra också ångrar sig. Vi har kvällssol här (uteplats i sydväst) och är väldigt glada för det. Vi har också en markis som man kan dra ut om det skulle vara alltför varmt att sitta i solen. Eftersom huset ligger nästan ända ute vid gatan finns det ingen möjlighet att få skugga på "naturlig" väg och tomten på baksidan är inte så stor heller, vilket vi är supernöjda med. Fixade i ordning på framsidan häromdagen och det tog ett par timmar och sen var allt färdigt. Lagom lång tid, om man frågar oss trädgårdsointresserade.

Vi har en tuff vecka bakom oss på renoveringsfronten, men om ytterligare en tuff vecka (och helg) ska vardagsrummet vara klart, så när som på lister. Balken är nu på plats och rummet kommer att bli så himla bra när det är klart; det blir en helt annan rymd när det är öppet i vinkel. Lite lättare att stå ut med vedermödorna när man känner att resultatet kommer att bli bra.

Piff & Puff fortsätter som vanligt att krångla med maten, så på den fronten intet nytt. Piff har en evighetsförkylning med massor av slem i luftrören, som gör att han kräker när han försöker harkla sig. Det är två månaders väntetid tills vi får träffa astmaläkaren, men ska ta upp det med vår remitterande magdoktor, när vi ses i nästa vecka. Vi är helt säkra på att det är slemmet som är roten till allt det onda, så jag hoppas verkligen att det finns något man kan göra åt det.

• Liten med Mindre

Tinga - heja er! Härligt att renoveringen går framåt!

Vad gäller slem i luftrören är det säkert en stor del orsak till problemen. En kompis till mig har problem med det, och säger att hon borde öva sig i harkling etc ca 30 min om dagen - men inte tar den tiden. Detta i kombination med uselt immunförsvar är heller ingen höjdare. Hoppas ni får hjälp!

Snaaart får jag gå hem! Fördelen med att vara på plats tidigt. Huvudvärken har växt under dagen och massagen hjälpte inte direkt, när en massa stela muskler blev mobbade. "Härligt" med en ensamkväll med Mindre ovanpå det.

Nåja, det blir säkert bra. Jag får städa upp kaoset i köket när hon lagt sig. För ensam hemma med en liten hjälpreda i matlagningen blir ofelbart kaos.

• Lapinette

Tinga - härligt att det går framåt med renoveringen men trist att maten fortfarande krånglar.

Själv sitter jag här och känner mig lite småförkyld och supertrött. Tror det var att jag gick och lag mig så sent/tidigt i lördags som fortfarande hänger kvar i kroppen. Man är verkligen ingen ungdom längre. Ska ta ett träningsbeslut inom ett par timmar. Orkar jag ett hårt step-pass ikväll eller ska jag avboka och gå imorgon istället?

• Fru E

Nenne-shit vilken värphöna du är och grattis till finfina simmare . Vad var det för extra zink som mannen din åt?? Jag proppar i maken en acos vitaminer för män om dan plus omega 3....

Liten-kan tänka mig att det blir kaos med en liten i köket som vill hjälpa till med allt vet bara hur det är när brorsbarnen är nere.....

Tinga-roligt att renoveringen går bra men mindre kul med fortsatt strul med Piff&Puff

Lappis-jag hade vilat ikväll och istället tränat imorgon när/om du känner dig bra!
    Här är det med huvudvärk och förkylningskänsla som hängt med i flera dagar men inte blivit något mer

EGO-pratade med akun och tydligen ska man ta de här tabletterna 4 dagar efter tanten vilket innebär att jag måste vänta minst två veckor till med att börja med dem. Börjar fundera på om de innehåller några hormoner som ska stärka ÄL men de får väl inte sälja sådana så borde vara "örter"

• Liten med Mindre

Lappis - avboka o gå en promenad istället! Mitt tips i alla fall. Pigga på dig!

Funderar på att köra lite gravidyoga hemma för att se om det släpper lite på spänningarna. Alternativt varmt bad...

Nä - vill inte påbörja nåt nytt nu. Åker hemåt!

• nennesjuttioåtta

hej igen!

Lappilainen, vilket härligt inlägg och vad skönt att du är lycklig! Tralalala det är du så värd!!!!!

Tinga
    satan vad snabba ni är, vi håller fortfarande på med vardagsrummet och började på semestern... Men nu är det bara lister och en omgång till med målning av fönster (10 st) kvar, sen installation av kaminen så klart och sen de där spottarna som vi inte hann upp med senast elektrikern var här. Hoppas ni får hjälp för Piffs slem!!!!

ni som sitter i samma båt som mig, HRUPPPKRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMm!!!!!!!! Kom igen, samla kraft nu för en plussitiv höst!!!

Snaily
    trist med kompis som flyttar!
    Vi har börjat med klicker nu, och idag börjar hon fatta sammanhanget. Klick = godis! Snart blir det frukost på säng (7 minutersägg) som övning.

vad fasen var det mer...

Dumlekladdkakan var försvinnande god (förutom att det förmodligen syns på magen)!

• nennesjuttioåtta

ea
    det är en burk Zink från apoteket eller möjligtvis häslokosten kanske, han dricker också en vitamin-brus nästan varje dag också. Och omega 3. Men har ni inte lämnat prov på soldaterna ännu? Vad skönt att ni pratat om det, och visst är det enbart en hjälp på traven och inget onaturligt. Man får ju ingen gravidboostmedicin direkt, för det är ju ingen 100%-ig grej med ivf direkt.

• Lapinette

Härligt med ett litet dumleminne... snart kommer det finnas ett äggminne som visar sig på maken . Sorrryyyyyy... vet att du inte vill höra några postiva utrop men jag bara kunde inte låta bli!

• nennesjuttioåtta

hej gosnosen också! Vad häftigt att vara längst fram i kön nu i höst!! Spännande!!!

Ahhh Malaysia, Paris, Oslo.. jag vill också resa men har inga semesterdagar kvar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor