• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

åååh men fy vad fruktansvärt! Jo det är klart jag minns henne! usch vad tragiskt och ofattbart.

• Lapinette

nenne - visst! och jag förstår inte varför jag helt plötsligt gick in och läste på deras tråd. Konstigt eller hur?! Ska hem och krama maken extra mycket ikväll och kanske ta upp det där med att teckna försäkring på lånet (vi diskuterade detta när vi tog lån men så blev det aldrig av).

• Liten med Mindre

Jätteledsamt. Stackars Victory och lillkillen.

Ska krama lite extra på maken i kväll känner jag.

I övrigt har jag ägnat morgonen åt att svära över Stockholmstrafiken, och lär väl få bli kvar på jobbet i evigheter för att jobba in tid.

Nåja, det går säkert nån gång det med.

Godmorgon i övrigt!

• Liten med Mindre

Lappis - hur mår du idag? Bättre? Blev det nåt gympande?

• Lapinette

Liten - nej istället för step så gick jag och köpte en dyr men jättefin vinterkappa . Mötte upp maken och promenerade hem, tog ett varmt bad och lagade sedan panerad rödspätta och drack upp resterna av Sancerren som vi hade kvar sen i lördags. Är lite snuvig men tror jag ska trotsa detta ikväll och köra dance i alla fall.

• Liten med Mindre

Lappis - dyr shopping är nog bra för immunförsvaret.

Tog själv den rekommenderade promenaden istället för yoga. Magen gillade inte det och fick gå dubbelvikt halva vägen, hem till badrummet. Usch! Nåja, ingen gravid-förstoppning i alla fall...

• BrudSommar2006

Usch vad hemskt att läsa om Victory! Påminn mig, var det hon som gjorde heminsemination? Jag klarar nästan inte att läsa om sådant där och skulle definitivt inte gjort det här på jobbet.

Lappinette, så du har inte blivit jättesjuk i alla fall? Jag vill också shoppa men det känns inte som någon idé. Först ska magen växa, sedan ska man vänta tills man blivit av med den...

Nenne, har ni fått veta något än?

• kängu

Nenne- 18 ägg????????????!!!!!!!!!!!!!! Herregud vännen, det är ju helt fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!

Stödkramar till PB, vet precis hur det känns. Snart är ni på plats i nya huset, och då kommer allt detta vara ett avlägset minne *skickar över ett stoooooort glas rödvin* (kanske lite tidigt på dagen för det, men skit samma )

• Lapinette

Kängu - rödvin till frukost !!!

PB - snart är ni på plats och det kommer att kännas bättre men jag förstår känslan av frustration och det där med "droppen som får bägaren att rinna över". Kram till dig!

Ore - sparka pappa på smalbenent eller ännu bättre köp en rejäl tejp som du sätter över hans mun .

BS - är bara hängig och lite snuvig som igår. Ibland är det så på mig, det ligger där i bakgrunden men bryter aldrig ut.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor