• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Herrgud vad skrev jag ... äggminnet kommer ju självfallet att visa sig på magen och inte maKen!!! Tror jag ska skippa det där hårda spinningpasset ikväll och gå hem och lägga mig istället.

• nennesjuttioåtta

lappis
    maken eller magen. Du får gärna komma med positiva utrop, jag slår lock för öronen (eller laptopen) och jag är rädd för mig själv för som vanligt har jag i tanken redan blivit gravid trots att det är mer än tomt i magen...

• Lapinette

Känner igen det där med att antalet semesterdagar tryter. Sitter dock och drömmer mig bort till nästa sommar. Fick i helgen höra att min bror (som är långt ifrån mig när det gäller att planera) redan har bokat sin sommarsemester à la 2010!

• nennesjuttioåtta

hahahahh!!!! Han blir säkert sympatigravid så du är säkert inte helt fel ute.

• nennesjuttioåtta

oj, det var ambitiöst att boka sommarsemestern redan! Jag vet inte ens var jag skulle vilja.

BS
    ooh så din make gillade inte NY? AAAh vi sjöng senast idag i bilen på väg till Falun "New York New York" med extra vibrato, vi blev helt frälsta! Vad gör din man egentligen? Och skulle det kunna bli London efter det här?

Vi har även upptäckt att de tär skönt att inte ha någon större insyn hit, för jäklar vad bra det syns in i husen nu när det är mörkt ute. Vi gick en promenad för någon kväll sen och det var både matlagning i BH och kalsongvisning på agendan.

Muggles
    vi har inte kvällsol på vår altan men vet inte om jag saknat det direkt. Däremot kanske vi skulle suttit ute mer på kvällarna om vi haft det, men vi har en liten utegrupp framför huset som har kvällsol men där sitter man precis i gluggen på planket och vår gata är populär promenadsträcka eftersom det är så lite biltrafik. Säg hej till publiken!

• Lapinette

Så jag hade inte så fel trots allt ! Näh, skämt å sido så är jag verkligen trötter idag. Orkar inte ta tag i något vettigt här på jobbet utan gör bara sånt som inte kräver några hjärnceller. Hoppas verkligen inte jag håller på och blir sjuk .

• Lapinette

nenne - han har hyrt ett stort hus med pool i Toscana med sina jobbar/delägare/kompisar + familjer. Själv sitter jag ju och kollar upp hur mycket mygg det är i Abisko till att maila om den där äventyrsturen jag har hittat i Canada (måste fråga om de ska köra den 2010). Du ska nog inte planera in så mycket !!!

• Izzie

Nenne - Jättegrattis till äggskörden! Herregud - 18 st!!! Det är ofantligt många. Superkul!

Lappis - Det gladde mig massvis att läsa ditt härliga inlägg häromdagen! Så skönt att du mår bra! Det är du väl värd. Ibland är det så himla skönt att fatta ett beslut och bara hålla sig till det, men vägen dit är ofta lång...
    Håller med övriga som tycker att du borde strunta i träningen ikväll och bara vila. Gymet lär stå kvar imorgon med!

Tinga - Ni är tuffa som kämpar på med både renovering och matstrul! KUl att resultatet verkar bli bra i vardagsrummet. Det underlättar definitivt när man ser att allt slit är mödan värt. Själva har vi rivit en vägg mellan kök och matsalsrum och det är samma sak där. Mkt jobb, men det känns redan nu att resultatet kommer att bli bra!
    Ngn slags kortison och/eller inhalator kanske kan vara något för att komma till rätta med Piff? MIn brorson fick hjälp med det när han var mindre minns jag.

• BrudSommar2006

Neeej, nu måste maken vidare till London från New York i alla fall och vet inte när han kan komma därifrån för det strular hos en kund. Suck, jag hoppas så att han kan komma hem på onsdag som planerat, dubbelsuck.

Lapinette, inte träna idag, tänk om det visar sig imorgon att du håller på och blir sjuk, då är det inte alls bra att träna ju.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    Äh, det gör inget om resplanerna går i kras.

nu ska jag byta om till målarkläder och hjälpa mannen, tänk om det blir tv-tittande här uppe till helgen?? OMG...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor