• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Maken är nog nöjd med sin fru nu eftersom jag skulle kunna hoppa på vad som helst

• Liten med Mindre

EA - dela med dig lite! Och roa er vilt!

Maken förtvivlar snart över min usla lust (dag/kvällstid). Den skulle kunna anas på mornarna, men liten dotter ser till att den får gå o gömma sig igen. Hoppas vilt på minisemestern utan barn i oktober.

Ang äppelkakan så var det inte helt rätt då. Men det finns något som görs med äppelmos. Det är nog en annan skånsk (?) dessert - slättbosnus i så fall:

recept.nu/1.193361/recept.nu_redaktionen/efterratter_amp_godis/frukt_bar/slattbosnus

Nån som prövat?

• MSW

Godmorgon!

Nenne (+make): Tänker på er! Hoppas, hoppas att det går super bra idag!

Får se om jag hinner in senare idag och se hur det har gått!

En liten tanke till Cicci med, hoppas du tittar in snart, även deppiga inlägg är välkomna, så länge vi ser att du lever!

Till alla andra skickar jag kramar!

• BrudSommar2006

Vad är det som händer för Nenne idag? Har äggen långtidsodlats klart nu?

Liten, den där kavringdesserten låter sådär, men vi ska nog lyckas göra av med moset, gott blev det i alla fall.

Nu får maken komma hem snart, den där hunden drar in smuts något alldeles otroligt, fast jag sopar och torkar i ett så börjar vårt kök och hall se ut som stampat jordgolv. Det värsta är att vi har ingång till badrummet från hallen så man drar ju med sig allt under fötterna in dit också, inte så kul när man ska duscha. Nåja, någon gång framåt kvällen idag får han väl veta när han kan komma hem igen.

• Liten med Mindre

BS - det var nog inte förrän idag nenne-äggen plockas...

Vet hur det är med hall o badrum ihop. Vi passerar vagnens grus varje gång vi går in o ut i badrummet. Blä!

• BrudSommar2006

Liten, aha, det är idag Nenne får veta om det faktiskt blir nio stycken, då förstår jag! Har tydligen inte hängt med ordentligt!

Har ni bättre tur med visningar den här helgen då eller är det lika illa?

• Liten med Mindre

BS - det ser inte så ljust ut nu på husfronten. Men det kanske kommer in något i veckan. Om inte annat så slipper vi stressa från Falun på söndag. Alltid något!

• Fru E

Liten-hehe av det här delar jag inte med mig eftersom resten av månaden brukar vara skral med spottings och annat

Har för övrigt huvudvärk som inte vill gå över och mesar för att ta panodil

• Snorkfröken77

Hej hej alla fina och kloka människor i tråden!

Hörrni, kan man inte boka en vanlig koll hos gyn, dvs VUL samt blodprov för att se att allt ser rätt i paradiset? Jag ringde den gyn jag gått hos förut för svamp och bad om tid men blev nekad, de tyckte jag skulle söka fertilitetskliniken på närmsta sjukhus i stället. När jag då sa att jag inte kan söka eftersom vi inte försökt så länge men vill gärna kolla att allt är bra så blev det mest blaha. Så nu tänkte jag försöka ringa en annan gyn ikväll.

Oupsie - nej, vårt hus är relativt nytt, byggt på nittiotalet. Trodde man skulle slippa sånt som vattenskador då.

Dagens goda nyhet är iaf att de skulle köra med nån specialfläkt för att få plattan torr igen så det ska bara ta 2 veckor istället för de 6-8 veckor de pratat om innan, sen räknar de med 2 veckors jobb. så om en månad kanske jag står i mitt nya fina badrum och njuter

• Fru E

Snokfröken-jag gick till capio city och där var det inga problem att bara kolla så att allt stod rätt till. Någon månad senare fick jag pergo och ta prover och maken fick göra sitt prov även om vi inte försökt ett år. Här nere känns det som att de privata gyn är mer "vänliga" än kvinnokliniken eftersom man knappt tas in till dem om man inte vet att man har en speciell sjukdom som försvårar för en

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor