• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Lappis - har jag bytt namn till Telis

• Piggelin1

Kul med hallmöblerna, Lappis. Attans att jag inte kunde sälja vår hatthylla till dig Jag får snart se till att bli av med min "Blocket-oskuld" & försöka sälja av den där!

• Lapinette

Ja .. snacka om förvirrad för så klart jag menade dig Piggelin! Får skylla på att jag sovit aldeles för lite i natt då vår SF-kompis inte gick förrän strax efter 4.00. Han var ju hur pigg som helst!

• Piggelin1

Ni pratade om vinteroveraller till spädisar. Vi körde med en fordrad fleece-påse/-overall hela vintern & så åkpåse på det med Amanda. Räckte gott & väl!

Amanda börjar babbla mer & mer nu, det är verkligen kul! Plus att hon börjat interagera med andra barn mer. Märktes inte minst igår när vi hälsade på några kompisar. Amanda & den sexåriga dottern for runt efter varandra på varsin "bil" i huset, runt, runt, varv efter varv & Amanda bara tjöt av skratt
    En annan kul grej, när man gör "tummen upp" till henne, då härmar hon tillbaka, fast med pekfingrarna upp istället. Sååå himla gulligt!

• Piggelin1

Var en vända inne i stan strax före lunch idag & då kom Amanda på ett nytt sätt att åka vagn, nämligen att stå på den bakre axeln på Bugaboon & så hålla sig i handtaget. Ungefär som på en ståbräda, bara det att ståbrädan saknas. Påhittig tjej ...och hur stolt som helst också!

• Piggelin1

No worries Lappis, kunde inte låta bli att retas lite bara

Ok, nu ska jag nog slita mig & hoppa ut i solen på terrassen en stund innan A vaknar till live efter sin middagslur.

• Lapinette

Och här har maken äntligen kommit till liv så vi kan ge oss ned på stan för en liten promenad.

• BrudSommar2006

Nu har vi äppelmos för ett helt kompani. Nåja, får väl hitta på saker att göra med det, annat än på Iris pannkakor! Usch vilket regn men det skulle ju regna idag.

Lappinette, kul med trevlig middag och att hatthyllan äntligen kommit!

Piggelin, hur länge ska ni vara i Paris? Låter mysigt så här på hösten. Du har förhoppningsvis rätt förresten, vi kommer att klara oss med fleeceoverallen, den är dessutom rätt tjock och ordentligt fodrad.

Iris vill verkligen inte gå till dagis. Idag när hon gick förbi på promenad med farmor och farfar så skrek hon INTE DAGIS i fall att de skulle få för sig att dumpa henne där på en söndag!

• viktualia

Brudsommar - låter trist med regn! här har det varit en vacker höstdag idag... snart åker svärfar hem och då drar jag en lättnadens suck... han är så TRÅKIG!!!!

Äppelmos var nog projektet nu.. mot köket!

• muggles

Piggelin: vi har nog tänkt oss att bo i huset ett tag. Man kan väl aldrig säga "för alltid" men det känns inte som att jag vill flytta sådär himla många fler ggr i mitt liv (om jag kan slippa). Så det är nog rätt viktigt för oss att det blir rätt med en gång. Men nu har vi hittat Huset - hoppas bara att inte de som står före tycker det också

Vad härligt det var att sitta på balkongen idag - satt och drack kaffe och läste tidning i solen. Sedan när Moa vaknade åkte vi ut till ett smultronställe vid havet och fikade. En riktigt slöardag efter att igår städat hela lägenheten, jagat present och varit på födelsedagskalas (barnfria!). Jättetrevligt att vara på "riktig" fest igen och bara snacka med folk och inte behöva bry sig om Barnet. Tyvärr var vi tvungna att åka hem redan 23.30 eftersom min mor inte är den morgonpiggaste på jorden...

Apropå mens så hade jag en sådan som var riklig i 2-3 dagar och sedan bara pyttelite i 2 dgr till och jag blev ju gravid ändå (Moa). Så jag tror faktiskt inte att det ska vara ngt hinder. Efter att jag fick barn och haft spiral så har den ändrats, så nu har jag ju spottings både före och efter men jag blev ju gravid iaf. Jag tror faktiskt inte att det är ngn fara även om man har lite mens. Inte heller oregelbunden cykel ska vara ngn fara (hittade jag info om på en vårdsida i våras).

Lappis: härligt att höra att du mår så bra! Vitaminpiller för oss allihop!

Själv känner jag mig lååångt ifrån barnverkstaden just nu. Fokus är inte alls där eftersom vi inte ens får försöka innan min första mens efter missfallet. Det slog mig härom dagen att hela den här hysteriska huskarusellen kanske varit mitt sätt att fly in i ngt annat att fokusera på? Tragiskt i så fall. Fast på ett annat sätt känns det som att jag grät ut och bearbetade det när det hände, och nu efter solresan känns allt bara så långt borta, som om det hänt i ett annat liv.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor