• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Ser att någon här har namnsdag idag så grattis till namnsdagsbarnet!

Min kusins barn ska tydligen heta Melanie fick jag sms om idag och det är ju inget namn så vi hade tänkt ha på vår lista i alla fall så det var ju bra.

• Lapinette

snaily - det har varit några jobbiga år så det känns verkligen som jag har kommit ut på andra sidan tunneln. Sen kommer det bakslag lite då och då men i största allmänhet så mår jag så mycket bättre just nu ... och det var det jag upptäckte där i baren på Wasahof .

Paus i matlagningen. Maken har lagat svärmors recept på clafoutis och själv har jag förberett förrätten som ska bestå av chèvre med någon slags tomat, plommon och honunsröra. Varmrätten ligger och marineras så nu kan vi inget göra på en 30 minuter. Kanske sätta på mig en klänning och lite make up.

Vad ska ni andra hitta på ikväll?

Och åter igen ... var är Cissi?! Börjar bli rejält orolig för henne.

• snaily

Lappis
    Låter som ni har en mysig kväll med god mat!
    Här händer det inte så mycket alls (just nu, peppar peppar, är överlycklig så länge telefonen är tyst) - har ätit en tidig middag och leker och tränar lite tricks med Korven. Han är så duktig så det inte är klokt! I alla fall hemma i köket - det blir nog värre på valpkursen på måndag...

• viktualia

Gosnosen - jag började må illa en bit in i vecka 5. Och gått över har det väl bara nästan.... nu är jag en bit in i vecka 16.

Ore - vi var med ut i lingonskogen och nu har vi bärgat 20 liter av det röda guldet - rensat och fryst in. *pust*

Lappis - åååå vad glad jag blir över att du får känna dig lycklig!!! Det är du otroligt väl förunnad!!!

Ego - kvällen blir nog tvtittande och www.alltommat.se/recept/ugnsstekt-fl%C3%A4skfil-med-%C3%A4pple-och-l%C3%B6k-3155/ som snart är klar i ugnen

• Snorkfröken77

Gosnosen - Spännande med ÄD, hoppas att det går vägen för er! *kramar*

Apropå det här med adoption, jag förstår verkligen att man vill adoptera och jag tycker det är jättebra och jag tror även man älskar dem lika mycket. MEN vi är inte där än, kanske ändrar vi oss om det blir IVF och det inte går vägen med det heller. För oss har det inte varit viktigt att få ett barn för att känna att vi är en familj, för det är vi redan tycker vi. Och som sagt var ingen av oss är överdrivet förtjust i barn generellt sätt. Utan det vi vill ha just nu är vår genetiska blandning. Påminn mig gärna om ett år så får vi se vad jag säger då

Nu känns det lite bättre iaf, haft mina föräldrar på besök och tagit en skön eftermiddagslur med två av tre katter + make =mys!

Lappis - Det är skönt att höra att du är lycklig, det är verkligen dags! Måste vara väldigt skönt att ha kommit till ro med ert beslut och som sagt var nu vet ni säkert att ni kommer få ett barn

Snaily - Vad har din gyn sagt om dina lutealfaser? Har han kommenterat dem något?

Här blir det pommes, lövbiff och bea med tomatsallad, slött och gott!

• BrudSommar2006

Lapinette, här tittas det på Emil i Lönneberga! Mat intogs vid fem, senaste tiden man får i Iris någon mat innan hon blir trött och nu är hon badad och klar. Ha en riktigt trevlig kväll!

• BrudSommar2006

Åh, jag älskar bearnaisesås! Fast nu var det flera år sedan jag åt det senast tyvärr, vet inte riktigt vad jag ska äta det till eftersom jag inte äter kött.

• viktualia

Brudsommar - det är inte många bearnaisesåser som jag uppskattar.. men det funkar ju till klyftpotatis som lite dippsås tex.

Annars passar det säkert till grillad fisk - testa!!!

• snaily

Snorkis
    Har faktiskt inte fått något vettigt svar på det där med lutealfasen - han har mest hummat lite och rekommenderat Pergo, ifall det är bristande ÄL som ställer till det.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor