• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Muggles - ni hittar i alla fall hus. Ska vi ha en intern liten tävling vem som hittar hus sist?

BS - glömde kommentera overall-bekymret tidigare. Jag köpte ingen overall till mindre förrän säkert november då jag kom på att det kanske är bra att ha. Vi hade bara en fleeceoverall från KappAhl, som hon hade i bilstolen.

I vagnen använde vi bara dunåkpåse i mjukliften, och vanliga kläder+vantar+mössa. Fördel att slippa massa kläder och enkelt att öppna när man kommer in i gallerior eller kommer hem med sovande bebis. Nackdel att det inte riktigt är smidigt att plocka upp bebisen ute under kalla årstiden. Men vi klarade det med. Gällde att tajma promenaden till efter matning vilket vi lärde oss den hårda vägen...

Köp en neutral färg (svart sa du fanns väl) så funkar det oavsett kön. Annars finns det säkert på second hand/klädbytardagar i all sköns färger. De blir ju inte direkt slitna.

• Liten med Mindre

Muggles igen - gastkramande hus-helg med andra ord. Hoppas för er skull att det blir till det bästa!

• passionsblomman

Nu bär det snart av, fast först ska hyrbilen packas! Hoppas nu innerligt att alla pinaler vi har här ryms, men jag tror det blir kärvt.

Ha en riktigt trevlig helg allihop!

• Lapinette

mugglan - något virrigt men tillslut förstod t o m jag! Så kanske blir det hus eller inget? Hoppas ni får det som ni vill ha.

pb - ha en riktigt härlig helg!

Och till en övriga SKÅL ta mig f'n som min pappa sa när vi skålade ... maken tittade oförstående på honom eftersom han inte alls har en susning om vad Jacobs stege.

• fru AM

Inte så mycket shoppat ... Hektor är tydligen upplärd av sin pappa att börja gnöla så fort jag går in in intressant butik ... Fast ett reafynd gjorde jag - i en väldigt trevlig affär som heter Artiklar på Fleminggatan

Trevlig helg alla i tråden! Lycka till PB! Och jag håller tummarna för att Muggles konkurrenter om Det Rätta huset fegar ur!

Kramkram

• snaily

Muggles
    Hoppas på alt 1! Spännande!

Annars har jag inte riktigt hängt med idag - hörde nånting om kladdkaka? Blir faktiskt inte så sugen för är fortfarande mätt efter gårdagkvällens buffémiddag - orkade faktiskt inte äta upp chokladkakan som var till dessert Kände mig som Mr Creosote i den där Monty Pythonfilmen.

Ego-ego
    Här är det deppfredag. Dels jobbar jag i helgen, fast det känns lindrigt jämfört med det riktiga eländet - min bästa vän här uppe (kanske enda till och med), tillika jobbarkompis, ska byta jobb och flytta 30 mil härifrån. Förutom att jag kommer sakna henne väldigt så ställer det till bekymmer på jobbet också - troligtvis får vi inte anställa någon ny efter henne (av tusen komplicerade anledningar) vilket innebär mycket fler jourer än tidigare. Och då tror jag inte jag orkar jobba kvar här. Och då blir det till att flytta igen - men vart?? Fasen vad jag hatar att känna mig rotlös.

• Liten med Mindre

Snaily - kram! Jobbigt läge. Hoppas ni kommer på nån bra lösning eller annan uppiggning under helgen, trots jobb.

Drar hemåt nu. Vet inte riktigt vad vi gör ihelgen. Förhoppningsvis involverar det utevistelse för hela familjen. Liten dam har varit gnällig efter sjukdomen, och är mest glad när hon får ta jacka, mössa o skor och gå/åka ut. Skoj men inte alltid praktiskt.

Trevlig helg!
    ytterligare en mätt mage checkar ut.

• MSW

Snaily: Usch vad tråkigt med jobbsituationen!

Mugglan: Spännande med husen! Mest alternativ ett! Diggar er skylt extremt!

Jag tror att jag på något sätt har förlikat mig med pendlingen nu.. Men skulle aldrig klara att som Vickan, pendla så långt "på obestämd framtid".. Eloge till dig!!

A går på som sjutton nu! Så gulligt! :-x Vad stor han blev helt plötsligt!

Annars känns det för jäkla skönt med helg!

• MSW

PB: Går flyttlasset för gott nu då? Hoppas det blir super bra!!

Och så ska jag passa på att önska trevlig helg, innan jag ska försöka få fram hur det går för min litteratur, vore trevligt att kunna hänga med i läsanvisningarna snart!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor