• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Kokosen, skönt att höra att det känns bättre nu! Tipsar också om att investera i en bra bärsele, det blir ju inte riktigt lika varmt som sjalen. Ru vill inte alls vara i sjal längre men älskar sin bärsele, vi har en Beco Butterfly. Man vet aldrig hur länge bärandet håller i sig så det kan vara skönt att ha alternativ till sjalen!

• fru AM

Kladdkaka ... tårta ...vad jobbiga ni är! Jag är ju på stenhård diet ända till nyår! (Fast om vi är bortbjudna eller har gäster får jag äta lite efterrätt har diktatorn "jag själv" bestämt)

Kokisen: du verkar må lite bättre - skönt att höra. Jobbigt dock att sjalen blir för varm för er! Fattar precis frustrationen av att vara klistrad i amningssoffan medan övriga familjen kan sprätta omkring hur de vill ...

Ojojoj vad Hektor gastar måste ta upp honom och sedan gå ut på stan - fredag= shoppingdag. Idag är det Babyproffsen samt en seconhandaffär för mamma/amningskläder som gäller. Och så vill jag hitta ngt snyggt (och amningsvänligt) att ha på mig i morgon på cocktailpartyt där makens ex kommer figurera ...

• fru AM

Kängu: kan man bara ha barnet vänt MOT sig i Beco Butterfly?

• kängu

EA- *dreglar* SLUTA NU!!! Jag sitter på ett kontor med inget godis inom räckhåll!! Det är tortyr det här!!!

• kängu

AM- Ja bara mot sig. Vi använder den ju främst för sovande så då funkar det utmärkt eftersom Ru har väldigt svårt att skärma av sig o stänga av (vilket till viss del bidrar till hans svårigheter med sömnen). Annars är ju Babybjörnen bra när man vill kunna bära runt på barnet då det är vaket (just eftersom man kan vända det framåt).Vi har en sån också (säg vilket bärverktyg jag inte har??? )

• _koko_

AM - Menar du att min 40-årspresent till dig måste vänta till efter nyår??

kängu - Har fått låna en babybjörn och en ringsjal, ska nog klämma lite på en beco också.

Frejis, förresten! Visst frågade du efter bärsjal/sele-butik?! Vid vanadisplan (typ) köpte jag min bärsjal: www.babydesign.se
    Men herregud, kom precis på att det fortfarande är fruLlan som har betalat den!!

lappis - Har du vägarna förbi bjuder jag mer än gärna på kladdkaka. Är inte riktigt redo att ge mig ut på stan ännu.

• BrudSommar2006

Kom just på att vår vagn kommer upp med svärisarna idag så jag kan gå och klämma lite på den sedan!

Koko, det är imponerande att du hinner baka med en bebis hemma, jag fick knappt lunch minns jag!

• kängu

AM förresten, låter lyxigt med fredag=shoppingdag! Jag är väldigt shoppingsugen

• Lapinette

kokisen - jobbar förvisso hemma så det är nära till pendeln men jag har ett kundmöte strax efter lunch. Hade definitivt varit trevligare med kladdkaka.

• BrudSommar2006

Det här med att åka runt och fika borde utnyttjas mer, det finns tydligen chans till muffins hos EA och kladdkaka hos Koko! Själv kan jag möjligen, om det kniper, slänga ihop en äppelkaka. Lite långt att åka till EA för min del förstås. Fast hos AM verkar det dåligt med fika så du slipper kanske besök AM!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor