• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Själv ska jag nog banne mig dyka ned i en coctail på Grill ikväll .

• passionsblomman

Tack för kram!

Jag har inboxat dig länk till vagnen.
    (eftersom mitt namn står i annonsen och jag väl dessutom inte bör annonsera i trådarna antar jag)

fru AM skrev 2009-09-10 16:44:23 följande:

PB: har du någon länk till villavagnen?Kram och tröst för tant(mens)eländet.
  • fru AM

PB: Tack! Cool grej med ett "mobile home"! Om inte min make var så konservativ hade jag köpt det på studs och riggat upp det på landet! Det får mig att tänka på en massa bra amerikanska filmer jag sett ... samtidigt som det såg väldigt mysigt ut!

• passionsblomman

AM. Huga! Jämt i de där filmerna händer det en massa skit och mysko saker med folk som bor i en sådan!

Nu håller jag på att kolla upp vad det skulle kosta att ställa upp den på årsbasis på en camping nära oss därnere.

Då kan vi ju faktiskt hyra ut den över säsongen och kanske småningom tjäna tillbaka vad vi gett för den på så vis.

Transportproblemet verkar iallafall löst nu.

Fast nån FÅR ju helst köpa den så vi får loss de pengarna genast.

Inte minst med tanke på IVF...

• Telis

Trist med tanten, PB. Tröstkram!

Frejis, jag förstår verkligen hur jobbigt det måste kännas nu på slutet, du har verkligen haft en tuff graviditet. Men nu kommer Bumsis snart, håll ut!

Nu fösvinner jag iväg på en liten helgtripp till Oslo, ha en underbar helg allihopa, vi ses på måndag igen!

• BrudSommar2006

Telis, oj vad ni far runt!

Passionsblomman, segt med tant men det löser sig säkert med ivf framöver när ni kommit i ordning.

Vad det inte Tinga som åkte till Göteborg för att göra KUB? Har just sett en annons för Emma ultraljudsklinik i Malmö som verkar göra både KUB och 4D och som väl borde vara närmre men det kanske är nystartat vad vet jag.

Känns som läggdags nu faktiskt, det kan ju bli en del spring på nätterna om man har otur och inte vet man hur tidigt hon vaknar heller.

• viktualia

SHIT vad BT krånglar idag.. har nog ägnat en timme åt att försöka läsa ikapp 8 sidor.. dvs väntat på att webläsaren ska hitta sidan.. hm... tröttsamt värre!

PB- tröttsamt med mens! *kramar*

Kram till er andra också.. har glömt vad ni skrivit eftersom BT krånglat så länge....

• passionsblomman

Tänk att det finns ett litet space i vårt universum där någon-och ganska många i själva verket! faktiskt BRYR sig i om man har mens eller inte!

Det är väldigt skönt, så det inte blir så ensamt. alla!

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Fredag!!!

Lappis - hade noterat hemma vad vinslottet hette. Det låg visst en bit ifrån St Tropez och heter Château Routas. När jag kollar in hemsidan så är det i alla fall samma slott, men jag vet inte om de är samma folk som har det.

Har just fått guida maken över telefon i vad som är ok kläder att gå på fotografering i för liten flicka. Hur lätt är det när man inte ser vad som finns i lådan. Men jag tror resultatet blev roligare än gråvit-randig body.

PB - det låter väl som en strålande idé att hyra ut vagnen och få in lite pengar om nu ingen vill köpa den!

• kängu

PB- Skit också med mensen *kramar* Kan vi inte ha en trådträff nästa sommar i ditt underbara hus???!!!

Telis, härligt med Oslo!!

Nu dör datorbatteriet och det finns inga uttag på tåget... ses ikväll!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor