• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Okej, nu kommer ett filmtips som mer är en uppmaning än ett tips:

Ni måste ta och titta på "Changeling" med Angelina Joline i huvudrollen! Clint Eastwood är regissöre.

Herregud! Jag har inte sett något starkare på ett bra tag.

MEN man blir vansinnig över alla as och hur snett allt är i filmen, det är ite en feelgoodfilm. Historien är dessutom sann. Ni kommer att komma ihåg den filmen om ni ser den.

• Liten med Mindre

Mmm...väntar spänt på nennes provbakning av dumlekladdkakan...

• kängu

Kokosen, din ondskefulla kvinna!!! *hytter med näven*

Hur mår du?

• Lapinette

Morning ladies,

Gjorde ett coctaildyk på Grill igår ! Det blev en slags moijito med blodapelsin. Supergod! Men först libanesisk middag med väninna som hoppas på att själv snart ge sig ut i denna berg- och barnbana. Kände mig jäkligt pessimistisk i våra diskussioner och pratade om alla de mörka sidor som finns när man väl sätter igång ... så det skulle inte förvåna mig om det tar på första försöket trots hennes "höga" ålder.

Kokisen - bjuder du på kladdkaka eller äter du upp den helt själv?!!

Sen har jag tänkt och undrat en del de sista dagarna ... var är och hur mår Cissi. Skickar en STOR KRAM om du är inne och smygläser.

• BrudSommar2006

Nu har Koko gjort det IGEN!!!

Fast ikväll ska jag äta tårta, svärföräldrarna kommer upp i eftermiddag för att hjälpa mig med Iris tills maken är tillbaka på onsdag och svärfar fyller år idag. Mina föräldrar kommer över på middag också, ska bli trevligt.

I morse skulle Iris åka vagn till bilen (ja ett par meter blev det ju i alla fall), jaja, jag fick ju på henne skor och jacka i alla fall.

• _koko_

Nu är kladdkakan i ugnen, jag har ammat och lillebror ligger lindad i soffan.

Hej Kängu!! Tack för alla tips, jag får skrapa med foten och erkänna att jag faktiskt inte hade provat så många av dem. Har varit så trött att jag inte orkat göra annat än bära på honom...

AM - Fick en "färdigpreppad" linda (en fleecepåse med kardborrefästen) av en kompis i usa till conny, men hann aldrig testa den på honom. Försökte använda den på lillebror några gånger i början men han blev bara skitarg så jag la ner det. Provade nu i morse igen och nu verkar den funka bättre.

Har fortfarande inte sovit några längre stunder någon av oss, men det är faktiskt lättare att hantera nu när sambon börjat jobba (första dagen igår), för nu blir jag inte hela tiden påmind om att han kan göra vad han vill medan jag sitter som klistrad i soffan.

BS - Fattar inte att du orkade så länge, jag var ju som sagt helt färdig efter två veckor..
    Sjalen funkar bra, men vi blir ohyggligt varma båda två (även om jag bara har body på honom), så några längre stunder i sträck vill han inte hänga där heller tyvärr.

Ska till bvc idag och väga, spännande! Han känns betydligt stadigare nu, så jag förväntar mig att han gått upp, hoppas jag har rätt.

Kontentan är väl att inte så mycket har ändrats ännu, men jag mår ändå lite bättre. Har antecknat alla tips och betar av dem allt eftersom.

frejis - Känns jättespännande nu!

telis - Välkommen hem och ha det så bra i oslo!

muggles - Vi har också bara sol fram till 6-7 på kvällen och jag störs inte av det, men däremot sambon. Han muttrar varje gång vi sitter ute och solen försvinner... Vi har dock en liten uteplats till där vi har kvällssol, men den använder vi nästan aldrig, så så mycket betyder det inte för oss heller. Däremot har vi stor tomt (med sthlmsmått mätt), och det var viktigt för oss som är lite hemliga av oss.
    Håller tummarna för att det blir köp för er den här gången!!

Bäst jag postar, datorn verkar krångla...

• _koko_

Hahahaha, japp, jag är rakt igenom ond, ni skulle se min svarta insida!!

lappis - Jag får fikasällskap i eftermiddag, men alla ev rester lär jag sluka själv!

• Fru E

*skickar över kladdkakemuffins med kolagömma till alla som vill ha*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor