• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Kramar till snaily. Trist med jobb och tillika kompis. Du kan inte övertala henne att stanna?!

• kängu

Snaily, jobbigt Hur har det gått för din make, har han hittat ngt jobb? Annars kanske det är läge att flytta på sig... Vet precis hur du känner, med rotlösheten och så. STORA kramar till dig!

• kängu

Mugglan, låter väldigt spännande med huset! Håller tummarna för att det blir som ni vill!!

MSW- Mysigt med en gående A!

• muggles

Snaily: gud vad tråkigt med din kompis!

Koko: du har det jobbigt med nr2 förstår jag? Är det att han har svårt att sova? (Sorry, missade dina inlägg när jag var på semester och har inte hunnit läsa ikapp.)

Kängu: får jag också hänga med på lunch nästa vecka?

Ja jag vet att vi är snurriga och jag skyller på min man Han är den veligaste på jorden (näst efter min chef som är än värre). Men det är ju hans enda nackdel så vad göra?

Liten: javisst är med på din tävling! Vem vet - du kanske springer förbi?

Ska PB flytta för gott nu el bara på helgresa?

• muggles

ps. jag begär inte att ni ska hänga med (el ens vara intresserade) av våra snurriga hushistorier. Jag ville mest bara skriva av mig - blev så frustrerad. Det är så jobbigt det här när man blir förtjust och då försvinner det under nosen på en...

• kängu

Mugglan, sjävklart får du hänga med, bara trevligt ju

• snaily

Tack för stödet!

Lappis - har försökt övertala henne en hel massa, så mycket att jag tror hon börjar bli lite trött på mig så det har nog haft motsatt effekt Nej då kanske inte såå illa, men jag förstår ju henne också på sätt och vis, och hon kan ju inte stanna bara för min skull...

Kängu - maken har inget jobb än, men fyra jobbansökningar ute nu och det låter lite lovande med i alla fall ett av jobben, så vi får se. Han ska på en intervju nästa vecka.

Får han inget jobb under hösten så får vi nog flytta på oss på ett eller annat vis.

• muggles

Kängu: ni kanske kan mejla mig detaljer om när var och hur? Inboxar min adress.

Snaily: jobbigt läge minst sagt. Ska din kompis flytta till en annan stad men samma sorts jobb? Ni kanske kan flytta efter?

• muggles

Nä nu sticker jag hem och umgås med maken! Vi hade tänkt gå ut och fira att vi köpt hus men nu får vi väl gå ut och... ta ett glas ändå!
    Mina jobbarkompisar är ute och seglar idag och tjatade på mig att hänga med men jag kände inte att jag kunde lämna maken och Moa en fredagkväll när jag varit borta en vecka. Ngn måtta får det vara!

Tjing på er!

• Lapinette

Ha en härlig kväll med maken mugglan!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor