• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

kokisen - härligt att du mår bättre!

• Fru E

BS-här finns det alltid fika eftersom jag älskar och baka

• Frejis

Gott med kladdkaka, nu blev jag också sugen på någonting gott

Koko - tack för tipset har tänkt att ta med mig maken och köpa lite saker som Bumsis kan tänkas behöva på lördag så att han får känna sig delaktig i babyshopping
    Roligt att se dig här och att du mår bättre.

A M - fredag som shoppingdag låter inte alls dumt. Dessutom vackert väder

Lappis - trevligt med cocktaildykning på Grill. Vill också (och ska, snart

Kängu - imponerande samling med olika bärhjälpmedel, alla dina tips noteras

• Ore

Åh, jag lämnar nog kladdkakan till er andra, och satsar hellre på äppelkaka Fast jag har nog litet väl långt till er alla, och får nog räkna med att baka själv

Kanske ska öppna en flaska bubbel också, såhär en FREEEEEDAAAAAAG!!!!

(I brist på mojito, vilket annars lät väldigt gott...)

Kängus bärtips noteras här också Är väldigt sugen på en Beco... Eller en Pikkolo, just för finessen att den även klarar framåtvänt...

• Lapinette

Moijiton var igår ... idag hänger jag gärna med på lite bubbel!!!

• Fru E

Och jag ska till akun så får inte dricka ikväll

• Fru E

Ego gnäll- Hatar att upptäcka på fredag eftermiddag att uppgifter inte stämmer, dvs det som jag innan har kalkylerat på och lämnat till budget nu kommer att kosta mer! Usch

• Fru E

Trevlig Helg tjejer!
    Åker till akun nu och sen blir det nog jobb ikväll för att rädda budgeten....

Kram &

• muggles

Husstatus:
    alt 1: vi har köpt hus men vet inte vilket
    alt 2: vi har inte köpt ngt hus

Välj vilket ni vill...

Kontentan är att vi råkade få reda på att visningshuset ev är till salu och i första hand vill vi ha det. Problemet är att det är ett par som har första tjing och de vet inte förrän på ons om de vill ha det el inte.

Så då sa vi till mäklaren att i första hand vill vi ha visningshuset men i andra hand det som vi har reserverat och hade tänkt köpa. Det betyder att vi kommer att skriva på kontrakt på tors antingen på visningshuset (om det blir ledigt) el på det huset vi hade reserverat och som vi eg var där för att köpa (där har ni alternativ 1).

Men på lunchen sa jag till maken att om huset som vi hade reserverat bara är ett andrahandsval så kanske vi inte ska ha det alls. Om visningshuset kändes helt rätt så ska vi nog ha det el inget alls, utan får leta vidare (där har ni alt 2).

Nu är status att vi tänker efter under helgen och sedan kanske vi meddelar mäklaren att det blir visningshus el inget, så får hon släppa det vi reserverat vidare till de som står på kö.

Om vi tar ett andrahandsval så är ju risken att vi fortsätter kolla på hemnet och ett halvår efter inflyttning inser vi att "det HÄR skulle vi ju ha köpt istället".

Jag har letat efter den där magkänslan som alla säger att man ska lyssna på och den fick jag först med visningshuset. Jag trodde nog att magkänslan var rätt med det vi hade reserverat men nu i efterhand kan jag erkänna att så var det inte. Jag gillar området och själva huset men inte tomten och så har jag rationellt försökt övertyga mig själv om att "det blir nog bra". Men när det är rätt så är det liksom inga tveksamheter...

Jag sa till maken att när vi väl köper ett hus så ska vi sätta upp en plakett vid entrén: "Välkommen till världens veligaste familj"

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor