Hej allihopa
Har inte haft tid att skriva eller ens smygläsa (bara lite sporadiskt ).
Vitvaror har ni diskuterat i alla fall. Själv älskar jag vår induktionshäll och kan inte tänka mig någonting annat. Någon (inte här i tråden) trodde att man var tvungen att köpa en massa nya dyra grytor, men Ikea har en massa som fungerar alldeles utmärkt så det behöver inte var så dyrt. Vi har inte pyrolys i ugnen men det vill jag ha nästa gång det är aktuellt att köpa ugn. Tycker att det är dötrist att rengöra ugnen? Och tystgående diskmaskin! Det vill jag också ha, vår låter jättemycket
Lapinette, vet du, jag hade en dålig dag igår men när jag läste ditt inlägg kändes det genast mycket bättre Det var skönt att läsa om någon annans lyckokänslor. Har inte följt tråden sååå länge men grundat på det jag läst här i tråden så är det på tiden att du får känna att du är lycklig. Det hoppas jag så klart att alla andra här inne i tråden också får känna, och av det jag har läst så har jag uppfattat det som att några här inne har det lite jobbigt just nu, så stödkramar till er!
Förresten, träffade en tjej som precis blivit faster till ett barn från Sydafrika. Enligt henne så hade Sydafrika varit det ?snabbaste? landet att adoptera ifrån när hennes bror med fru hade påbörjat adoptionsprocessen.
Jag tror inte heller att det är någon skillnad i känslorna till ett adopterat barn och ett biologiskt barn. Tänker bara på hur jag känner för min hund. Hoppas att ingen tar illa upp nu för att jag jämför barn med hundar? Trodde aldrig att man kunde känna så för en hund, men när vi hämtade hem denna lilla försvarslösa varelse så tog man på sig ett ansvar för dennes liv och välbefinnande. Snabbt väcktes känslor av, vad somliga säkert skulle kalla moderskänslor, ömhet, beskyddarinstinkt och kärlek. Men som sagt, hon är en hund så det kanske bara rör sig om en bråkdel av vad man skulle känna för en ?människovalp?, men hursomhelst är det en oändlig massa kärlek man kan ge till en annan levande varelse Med det inte sagt att man inte kan bli galen på dem med jämna mellanrum också, trots all kärlek .
Mens? spontant låter 3 dagar som lite mens. Brukar man inte säga att det är normalt att ha mens 3-7 dagar? Då blir ju tre dagar lite, men helt normalt . Men det borde ju bero hur man räknar. Är det antal dagar som akupunktören menar är relevant eller mängden? Har en menskopp den har ju till och med gradering med milliliter så där kan man se exakt hur mycket mens man har? om man nu skulle vilja det. För min del behöver jag menskoppen i ca 3 dygn och sen räcker det med trosskydd i 2, ev 3, dagar. Upplever att jag blöder mindre mängd, men också en dag mindre än när jag åt p-piller. En positiv överraskning som nästan, nästan, uppväger hur mycket mer ont det gör att ha mens nu? Hoppas inte att lite mens skulle ha någon inverkan på hur lätt/svårt det är att bli gravid. Det låter inte så kul att äta något för att få mer mens. Håller med BS om att mens i sig är ett meningslöst lidande. Bläää.
Muggles, hoppas att ni får huset. Finns det också ute på hemnet? *nyfiken*
Telis är tillbaka. Frankriken låter toppen. Är lite ledsen för er skull att ni inte fick uppleva den fantastiska frukostbuffén på hotellet som ni fått för era sista dagar på semestern . Men ni verkar ju haft det toppenbra i Frankrike och USA finns ju kvar.
Passionsblomman, vad fort allt verkar ha gått med husförsäljningen. Grattis och hoppas att ni kommer att trivas bra på det nya stället .
Snaily, trist att din kompis ska flytta . Trodde också att det fanns ganska gott om jobb i din bransch. Du får flytta ner här och börja på kliniken där vi går. Där verkar de bli gravida på löpande band och de kanske ?smittar? .
Snorkis, trist med vattenskador i båda badrummen . Är det ett gammalt hus ni bor i?
Åh grattis till nio ägg också Nenne.
Som vanligt har jag väl glömt en massa, men men? Ha det bra allihopa!