• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Jag tycker väl att alla får göra som de vill; om ngn inte vill vaccinera sig så är det upp till dem. Men för min egen del så slipper jag ju gärna en veckas sjukskrivning om jag kan slippa, om inte annat så är det ju en ekonomisk fråga. Dessutom kan jag känna solidaritet med riskgrupper (astmatiker, gravida, diabetiker mfl) och tycka att om jag slipper smitta ngn annan, så är det också bra. Och gratis är gott!

• Lapinette

Komiskt, har precis Visit Norways hemsida öppen och så skriver du Telis om hur dyrt det är. Ska kanske hålla oss i Sverige men samtidigt är ju Norge så vackert.

• BrudSommar2006

AM, dagens namnsdagsbarn är ett namn som maken lobbar för och tycker väldigt mycket om, jag har ingenting emot namnet men måste kanske vänja mig vid tanken. Dels heter en av mina bästa vänners dotter det, dels tycker jag att det är lite vanligt, Iris är ju mer ovanligt och därför mer i min smak! Men som sagt, jag säger inte tvärt nej så det får vara med på listan!

Jag tänker ju absolut vaccinera mig, jag vill inte bli liggandes i någon konstgjord lunga mot slutet av graviditeten och kanske dö på kuppen och lämna Iris utan mamma. Det känns dessutom skönt att ha det vanliga influensavaccinet avklarat också.

Norge, Danmark eller Skåne (om vi inte lyckas ta oss utanför Sveriges gränser) är väl semestertankarna som går hos oss inför nästa sommar. Men kanske satsar vi på någon strand åt Danmark till för Iris skull.

• Lapinette

.. eller skulle jag ha skrivit FLERA, FLERA!!! ÄGG pratar vi självfallet om!

• Ore

Nenne-rapport!!!! (Bänkar mig och sätter igång popcornpoppning). Hur många ägg blev det???

• nennesjuttioåtta

tack för alla lyckönskningar och tankar!!!

Fy sjutton vad jag har varit nervös för det här. En av anledningarna är att jag har kännt mindre och mindre av magen (igår hade jag inte ont ett dugg och grävde som sjutton i landet), och dessutom fåt ont i brösten t o m före Ovitrellesprutan, så jag trodde hela högen att lämnat moderskeppet och att det var tomt nu när de skulle kika. Tursamt nog var så icke fallet, utan när jag låg där och bresade som bäst så hittade de några stycken. Förra gången räknade de upp dem varje gång de hittade några: 1, 2, 3, 4 osv, men den här gången var de tysta och dessutom på slutet såg de lite bistra och koncentrerade ut så jag frågade om det verkligen var helt tomt men 7 stycken hade de hittat. Då blev det lite darr på läppen men jag tänkte ändå att 7 är bra, 7 är bra... Fick ledsagning därifrån och sen försökte vi sova men det var inte lika lätt som förra gången. Sen fick vi träffa sköterskan igen och då berättade hon att de hittat 18, ARTON, ägg och dessutom bara tänkte göra ICSI på 6 av dem för spermierna var hur bra som helst. Förhoppningsvis blir fler än 5 befruktade så ET på lördag i så fall!

Bra med Zink, Omega 3 och påstömning varje dag, uppenbarligen (han vilade sig dock i form igår)

• Liten med Mindre

18!?!?!?!?!

Vilken höna du är nenne!

• Lapinette

grattis nennelainen!!!!! stor kram!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor