Ojoj, den lilla tid jag ägnat åt att sova i natt och jobba idag har det skett två bilinköp här, kul!
Min svärmor är jobbig men att gå så långt som till att använda mig av uttrycket svårmor vet jag inte om det känns rätt.
Vad det gäller öron på overaller vet jag inte om jag är varken för eller emot, tror inte att jag har något emot det faktiskt. Iris skulle älska om bebisen hade en sådan i alla fall, det är jag rätt säker på!
Inatt kom Iris in till oss vid fyra med kudden i handen och ville sova hos oss, eller ja hos mig då, pappa är som vanligt inte särskilt populär. Så låg vi och kramades ett tag och så tror jag att hon i alla fall slumrade till även fast hon bökade mycket fram och tillbaka. Sedan märker jag att hon håller på och tar av sig pyamasbyxorna, hon får hålla på ett bra tag innan hon får av sig dem. När hon är klar sätter hon sig upp i sängen - "Mina byxor är borta! Någon har TAGIT mina byxor!". Sedan letar hon reda på dem i sängen och börjar försöka ta på dem igen och jag får inte hjälpa henne. Hon lyckas aldrig och till sist blir maken så irriterad av att hon är så stökig så han reser sig upp och säger åt henne att hon antingen får lägga sig och sova utan byxor eller låta oss hjälpa henne men då lyckas hon sprattla till och få in tån i ögat på honom så han blir riktigt rasande och bär tillbaka henne in till sig igen! Sedan somnar hon faktiskt om när jag fått sätta på henne byxorna efter att ha varit jätteledsen en stund och velat kramas förlåt och är så klart jättetrött när det är dags att gå upp, suck.