Sweet - hej, kul att se dig här igen! Tyvärr har jag inte bara haft ett helvete, utan det är i stor mån så fortfarande. Men nu är iallafall maken hemma på förmiddagarna, så att vi är två både till frukost och lunch, och det är jätteskönt. Imorse kunde jag t ex ge mig ut på en joggingtur efter frukost och få lite egentid med. I samband med flytten blev det ett löpningsuppehåll på två månader och jag känner verkligen att jag mår mycket bättre om jag får minst två, helst tre, rundor i veckan.
Nenne - tänker på dig, vännen! Stor kram!
Kängu - vad mysigt att ha Ru på magen under föreläsningen. Kul att det funkade så bra.
EA - du har många järn i elden, du!
Telis - det är verkligen helt fantastiskt hur de kan kolla flödet i navelsträngen med UL. Jag gjorde ju en sådan undersökning dagligen under den sista veckan innan Piff & Puff föddes, för att man skulle kunna se hur Puff mådde. För bara tio år sen kunde man inte göra sådana mätningar. Angående snitt så kan jag bara säga att jag inte tyckte att det var så himla stor grej med hur man mår efteråt, för då har man barnet att tänka på och koncentrera sig på istället. Jag gjorde mitt snitt på eftermiddagen och redan några timmar senare var jag uppe och gick och var på toa, men det är klart att det är olika från person till person hur man upplever smärta. För mig vore iallafall smärtan ingen anledning till att inte välja snitt igen, vid en eventuell ytterligare graviditet, men jag skulle hellre föda vaginalt, om det går, bara för att få uppleva det också. Men det är klart att man ska se till hela bilden, med komplikationer och så, innan man bestämmer sig.
Frejis - lycka till imorgon!