• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Koko, brukar kissen försvinna sådär? Jag blir nervös om våra är borta en timme för de är så mesiga så de släpper man ut dem sätter de sig på trappen och väntar tills man släpper in dem igen! Försöker kasta ut dem ibland med förhoppningen att de ska göra av med lite överskottsengergi men icke. Våra tidigare katter har ju alltid varit borta längre förstås.

• BrudSommar2006

Cicci, är det tvärstopp gällande nr tre just nu då eller "förhandlar" ni?

Ser själv fram emot att aldrig behöva vara gravid igen efter den här gången!

Telis, ja tänk att flytta ifrån den utsikten och den hallen! Fast vad skönt att det blir lättare att vara ute mer med Televinken på nya stället sedan. Allt har sina för- och nackdelar helt klart.

Är det nåt jag missat att hålla tummarna för just nu förresten?

• Telis

koko, säg inte så där om vår lägenhet, vi har sån ångest för att flytta därifrån. Jag går omkring och säger till maken hela tiden att "vi har inte skrivit på än, vi måste inte sälja den."

Hoppas att ni hittar katten, koko!!

Jag gillar också den där Newport/Lexington-stilen men jag vill nog inte ha det så hemma. Möjligen om jag hade en liten stuga ute i skärgården. Jag har nog ganska svårt att säga vad jag gillar för stil, det är lättare att säga vad jag inte gillar. Men vitt med lite inslag av trä och någon kompletterande färg är väl alltid ett säkert kort.

• Fru E

Koko-vi var och såg det första året med och måste nästan säga att det var bättre denna gången . Halvnakna vältränade män som flexar musklerna och samtidigt dammsuger, stryker och bär bilbarnstolar med bebisar i är aldrig fel

• _koko_

Hahaha, tog lite bilder men när jag skulle föra över dem till datorn råkade jag sätta minneskortet i fel hål, så det åkte rakt in i datorn, och just nu hinner jag inte stänga av och öppna höljet, så det får vänta. Skickligt!

bs - Den här katten har blivit inlåst i vår grannes källare en gång, hon verkar ha en förmåga att vandra in där hon inte borde och ta en tupplur... Läskigt nu på hösten eftersom folk inte använder sina förråd så mycket, blir hon instängd kan det ju gå en vecka eller mer innan hon hittas.
    Men mesig är hon inte, har hittills tagit in två döda fullvuxna råttor den här hösten... UÄCK!!!

• _koko_

EA - Jag är så konstig att jag föredrar påklädda vältränade män.

telis - Som bs skrev, allt har sina för- och nackdelar.

Nu måste jag visst amma innan jag ska iväg! Kram på er!

• fru AM

Muggles: tack för lägenhetskomplimang Överkastet är från en designer som heter AnnaO (vi köpte det på ROOM)

Telis: så bra att en förlossnings känns lite mer ... vad ska jag säga ... intressant!

Fortfarande ingen som vill inboxa mig Nennes bloggadress?

• BrudSommar2006

Ikväll ska vi på det där aurorasamtalet, jag är så nervös så jag kan knappt koncentrera mig på jobbet. Jag behöver ju verkligen gå dit men samtidigt så vill jag egentligen helst inte bli så där gråtmild och sitta och prata om det. Jag tror egentligen inte att det kommer att ge så mycket men det jag gillar med det är att ens journal blir uppdaterad i deras system så att det är inskrivet att man behöver mer hjälp än om man bara kommer in som vem som helst när det väl är dags.

• Telis

Jag har mejlat dig nennes bloggadress, AM!

• BrudSommar2006

AM, jag önskar att jag hade Nennes bloggadress så att jag kunde inboxa dig men jag väntar också på hjälp från någon vänlig själv, alternativt Nenne själv!

Koko, vår förra katt var jag konstant orolig för vad det gällde att bli inlåst för så fort det öppnades en dörr någonstans så var han där, vi åkte nästan iväg med honom i bilen av misstag flera gånger när vi inte märkt att han hoppade in. Fast det hände aldrig som tur var, däremot blev han ju överkörd istället tyvärr.

Fullvuxna råttor, bläh! Små möss går väl an.

Vi satte upp vårt fågelbord igår, man ska ju vara tidigt ute säger de, men inte en pippi i sikte so far.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor