Inlägg från: MiaMariaR |Visa alla inlägg
  • MiaMariaR

Vem ska jag gå med till altaret??

Innan jag hade koll på hur diskussionen här på bröllopstorget kan gå till så sa min fästman att han tyckte det vore fint att gå in tillsammans för att visa att vi var jämställda och att det var ett gemensamt beslut, självklart så föll jag pladask för denna lilla förklaring och kan själv inte tänka mig att ha det på något annat sätt.

Om du och din fästman båda vill att din pappa leder dig in och vigselförrättaren tycker det är okej så kan ni väl göra det. Jag har hört att de i USA ätminstonde på vissa ställen har ändrat texten från "vem ger bort henne" till "kommer hon med välsignelse från sin familj".

• MiaMariaR

Kommer relationen man har med släkten att förändras av att man gifter sig? Jag antar och hoppas att mina föräldrar kommer finnas där för mig på precis samma sätt som tidigare.

Får väl se vad som händer om 1½ vecka

December 2009 skrev 2009-07-28 12:52:29 följande:

Jag kommer gå in med den person som stått vid min sida och stöttat mig hela mitt liv, min gudfar. För att symbolisera att jag nu kommer inte behöva hans stöd mer utan har en man vid min sida Dvs lite vårt avsked och ett tack för alla år han funnits där.
Svar på tråden Vem ska jag gå med till altaret??