Inlägg från: HomerSimpson |Visa alla inlägg
  • HomerSimpson

Vem ska jag gå med till altaret??

Jag förstår inte hur det skulle vara en fin gest att bli förd av sin far. Men det visar väl hur olika man tycker.

Dock blir jag mest trött över hur påverkade folk blir av alla amerikanska filmbröllop. Brudöverlämning är inte en svensk tradition, utan en ren kopiering från utlandet.

• HomerSimpson

Jag har fortfarande inte fått någon förklaring på hur det är en fin gest? Gest av vad? På grund av vad?

En fin gest är att ge blommor till någon som tack för en gjord tjänst. Men en fin gest att leda någon till altaret?

Om min fästmö skulle vilja bli led av sin pappa till altaret så skulle det inte bli något bröllop. Jag vill inte bli undanskuffad på något sätt. Det är lika mycket min dag som hennes dag. Och hennes pappa har inget med vårt bröllop att göra.

RebeckaEhlin skrev 2009-07-28 11:01:06 följande:
    KOpiering det lever vi i samhället av ehla tiden så vad är det för fel att få det som man vill ha det...Jag ser inte att jag blir överlämnad utan jag ser det som en frin gest och mycket vackert..Alla som är emot att fadern går in med bruden realterar till överlämnning om ni inte fokuserade så mycket på överlämning utan på kärlek... Vad är det för fel att visa att min far tycker att detta är bra eller kul.... Måste man se överlämning de som känner så borde knappt kunna sitta här och skriva den tiden är förbi!
Svar på tråden Vem ska jag gå med till altaret??