Inlägg från: RebeckaEhlin |Visa alla inlägg
  • RebeckaEhlin

Vem ska jag gå med till altaret??

KOpiering det lever vi i samhället av ehla tiden så vad är det för fel att få det som man vill ha det...

Jag ser inte att jag blir överlämnad utan jag ser det som en frin gest och mycket vackert..

Alla som är emot att fadern går in med bruden realterar till överlämnning om ni inte fokuserade så mycket på överlämning utan på kärlek... Vad är det för fel att visa att min far tycker att detta är bra eller kul.... Måste man se överlämning de som känner så borde knappt kunna sitta här och skriva den tiden är förbi!

HomerSimpson skrev 2009-07-28 09:39:50 följande:
    Jag förstår inte hur det skulle vara en fin gest att bli förd av sin far. Men det visar väl hur olika man tycker.Dock blir jag mest trött över hur påverkade folk blir av alla amerikanska filmbröllop. Brudöverlämning är inte en svensk tradition, utan en ren kopiering från utlandet.
  • RebeckaEhlin

Jag håller fullständigt med...

Jag förstår de brudpar som går in i kyrkan ihop... Men jag vill att min far leder mig till altaret.. Det handlar inte om att min M2B inte skall få någon uppmärksamhet.. Det handlar om att jag står nära min far och det betyder mycket för mig att han vill göra det...

Min M2B håller av min far em´normt mycket så för honom så är det enormt ärofyllt att min far vill göra det...

Hade hoppats på lite mer förståelse från alla önskar att alla kunde försöaka och accepetera varandras beslut...

Hofsan skrev 2009-07-28 11:37:01 följande:
    En fin gest att visa den som satt mig till livet och uppfostrat mig till något bra(det är så JAG tycker men det finns ju som sagt 100 andra skäl till varför)Min man får min och alla andras uppmärksamhet i timmatal innan, under och efter vigslen och min pappa får 1 minuts uppmärksamhet.
  • RebeckaEhlin

Jag vet att det är en tradition.. men jag tror inte att alla andra i denna tråden håller så hårt på traditioner... När man gör det har man rätt att börja klaga på andra..

hur många går i kyrkan varje söndag?
    Hur många går baraxlade i kyrkan?
    Hur många väntar med att älska till efter bröllopet?
    HUr många har barn innan äktenskapet?

De som kan fylla i alla traditioner kan kanske klaga men tyvärr inte annars...

Svar på tråden Vem ska jag gå med till altaret??