Inlägg från: Panzerfaust |Visa alla inlägg
  • Panzerfaust

Vem ska jag gå med till altaret??

aus skrev 2009-07-29 23:39:28 följande:
    tradition i andra länder javisst, sverige är inte så långt borta från vad andra länder har för traditioner... Det kommer nog hit:O)
    Ja det vore ju perfekt att ta hit alla avarter som finns, kan vi inte legalisera barnagan igen när vi ändå håller på samt ta bort kvinnlig rösträtt?
  • Panzerfaust
    kroppcaka skrev 2009-07-30 10:43:00 följande:
    Jag tycker att ALLA här inne ska göra som de själva vill och strunta i vad alla andra tycker och anser.
    Jepp, marschera in i SS-uniformer till Horst Wessel-lied strunta helt i vad det symboliserar för det är ju Er dag!

Nej, jag tycker nog du tänker tokigt här. Varför ska man bryta helt med svensk sed i svenska kyrkan och istället införa en utländsk sed som enbart symboliserar ett förtryck som många kämpat och faktiskt dött i kampen mot under åren?
  • Panzerfaust

Att symboliken i brudöverlämning är att ägandet/ansvaret för bruden övergår från far till man är ju alldeles uppenbart (för de flesta). Att du sedan säger att du inte tycker att det är förtryckande är irrelevant, på samma sätt sitter muslimska kvinnor som tvingas klä sig i burka samt inte får lämna huset utan sin man eller en manlig släkting och säger att de minsann inte är förtryckta och är så respekterade och skyddade. Det handlar helt enkelt om att man indoktrineras i ett tänk, hjärntvättas helt enkelt.

• Panzerfaust
    Bambi76 skrev 2009-07-30 14:29:41 följande:
    Inte riktigt samma sak va ??
    Faktum är att vi slutade med brudöverlämning innan kvinnor fick rösträtt och barnaga förbjöds...
Svar på tråden Vem ska jag gå med till altaret??