Inlägg från: Tess80 |Visa alla inlägg
  • Tess80

Vem ska jag gå med till altaret??

Till TS, ni gör som ni själva tycker känns rätt helt enkelt! Här inne så finns det en salig blandning av åsikter, och därav så tillkommer det att alla tolkar olika.

Och framför allt när överlämning är på "tapeten" (som för övrigt är "känsligt" här inne) så vill oftast vissa ha svar här inne,ibland känns det som "kräver" svar när dom inte "godkänner" eller "inte förstår"(fast dom ändå aldrig kommer/vill förstå ändå) mm.

Men i grund o botten så är det NI som bestämmer (tillsammans med eran präst) :)

Vi hade den absolut BÄSTA dagen i vårat liv (förutom när vi fick vår son förståss) när vi gifte oss! Jag gick in med både min pappa och med min bonuspappa, en på varsinn sida om mig (framför oss gick mina 7 syskonbarn och vår son som var ringbärare!) Det var helt fantastiskt, hela sermonin var helt underbar! Hela dagen och kvällen var helt otrolig

Så jag säger bara, lycka till! För vad ni än bestämmer er för så kommer det att bli en dag som ni för alltid kommer att minnas!

• Tess80

Till TS, jag och min man såg varandra innan vi gick in i kyrkan, men det var för att vi hade en fotosession med fotografen innan vigselsermonin. Vi ville hinna ta så mycket bilder innan vigseln så att våra gäster skulle slippa att vänta så mycket efteråt.

I krkan så gick min man in först och stog vid våran präst och väntade på oss när vi kom gående i altargången. Och detta blev, som sagt, våran absolut bästa dag någonsinn (förutom då vi fick vår son).

Men lycka till i vad du/ni än väljer! Det kommer att bli eran stora fina dag oavsett hur ni än gör =)

• Tess80

Mitt råd till dom som vill/önskar sig att ha brudöverlämning. Bli inte "skrämda" här inne och "skäms" inte för att ni vill ha det så! Utan tala med eran präst om detta, så får ni se vad han/hon säger.

Och för övrigt så bara ÄLSKAR jag romantiska Hollywood filmer och ser absolut inge fel i det heller. Alla har vi även här, olika filmsmaker! Sorry, lite OT nu, men folk blandar gärna in film i detta på någe underligt vis...

• Tess80
    Ore skrev 2009-07-31 16:37:07 följande:
    Det finns alltså skillnader, men den romantiska känslan kan ju finnas där ändå. Det betyder inte att allt man ser på film bör införas här (på gott och ont).
    Nej jag har då aldrig någonsinn nämnt att man bör införskaffa seder som man ser på film! Det är inte därför vi valde att ha brudöverlämning iaf.! Man ska nog vara lite försiktig med att dra alla över en kam här, eller dra för snabba slutsatser, så att man inte trampar på några ömma tår och lägger ner energi helt i onödan.

Här är vi lyckliga och glada med funderingar som är välkommet att skriva om och dela med sig av.

Jag är iaf. glad över att våran präst sa "självklart" till vår brudöverlämning! Det kan jag inte sticka under stolen med!

Och som jag sade tidigare, tala mer eran präst först för att se om han/hon godkänner brudöverlämning!
Svar på tråden Vem ska jag gå med till altaret??