Inlägg från: brudjuli2010 |Visa alla inlägg
  • brudjuli2010

Några tips på hur lägger upp ekonomin till ett bröllop?

Vi är studenter båda två och har därför en mycket begränsad ekonomi. Vi har jobbat nu hela sommaren och räknar med att kunna spara rätt mycket av det. Sen hoppas vi på att kunna skrapa ihop 1000 kr var av csn under året och även extrajobba när det hinns med. Övriga kostnader flörtar vi med föräldrar, är enda utvägen då vi absolut vill bjuda alla våra vänner. Vårt motto är att hellre bjuda alla vi vill på pyttipanna än att bjuda 20 pers på oxfilé. =)

Ett bra tips är att kolla in Blocket och andra köp&sälj-sidor på internet. Finns också en låna-ut-sida. Så visst finns det många saker att spara in på. Det är bra att vara ute i god tid.

Lycka till!

• brudjuli2010

Det finns så otroligt många nivåer vad gäller bröllop. Allt kan köpas i lyxförpackning men nästan allt kan göras själva också. Vi kommer göra väldigt mycket själva, men ändå med lyxkänsla. Inbjudningskorten gör vi själva. Maten ska våra mammor fixa. Min kompis tar korten osv. Vi satsar på festen, billig, men god mat, alkohol från Tyskland, en kompis som DJ:ar. Jag vill att alla ska ha roligt! Jag tror inte många bryr sig om vad maten blir, bara det är gott! Men som sagt, kika runt i bekantskapskretsen och se vad du kan hitta.

Svar på tråden Några tips på hur lägger upp ekonomin till ett bröllop?