Jag har inte pratat om dig eler din buekett överhuvudtaget, så nej det är inte det jag menar. Däremot är det så att ett lågt pris faktiskt indikerar att BUTIKEN inte spelar med så schyssta konkurrensmedel.
Det är ju omöjligt för kunden att veta, men om en brudbukett-exempelvis-kostar mindre än hälften a konkurrerande butikers, så finns det större anledning att undra hur fasen de gör med sin redovisning, än att tro att de som ligger högre ha överpriser på sina produkter. jag vet mer än en kollega som inte får hela lönen vitt eller vitt alls och jävligt många som vill handla hos grossisterna med rabatt och utan kvitto. Det finns oseriös verksamhet i vår bransch så det är pinsamt åt det.
Så, precis som när man köper andra tjänster, så är priset en indikation på om saker går rätt till hela vägen. Faktiskt.
Ifall man inte råkar på en florist som står med oll och inget i lokalkostnader och som har som sin grej att ligga på en tredjedel av andras prisnivå.
Passionrosor i sthlm brukar btw ligga på sådär en 30-35 kr om de är av bra kvalité. Vilket ger att dn bukett bör ha kostat 525 kr bar a i blommor. Om sedan floristen har råd att göra jobbet helt gratis, så är det ju upp till henne. Annars hade ca 825 kr inte varit alls konstigt om den kostat.
Gotlandsbröllop 2009 skrev 2009-07-28 21:48:06 följande:
Jag har inte betalat min bukett "svart" om det är vad du menar. Jag har köpt den i en butik som vilken kund som helst. Jag beställde iof murgrönekorgar till barnen och blommer till borden samtidigt så jag fick kanske lite rabatt för det. I min bukett innehöll inte Grand Pix utan Passion.