Inlägg från: Gotlandsbröllop 2009 |Visa alla inlägg
  • Gotlandsbröllop 2009

Rimligt pris för min bukett???

Jag hade en snarlik bukett med 15 st rosor och gav 550 kr för den. Frågade på en del andra ställen och fick då prisuppgift på 1 500 kr.

• Gotlandsbröllop 2009

Jag har inte betalat min bukett "svart" om det är vad du menar. Jag har köpt den i en butik som vilken kund som helst. Jag beställde iof murgrönekorgar till barnen och blommer till borden samtidigt så jag fick kanske lite rabatt för det.

I min bukett innehöll inte Grand Pix utan Passion.

passionsblomman skrev 2009-07-28 21:23:52 följande:
    Den buketten du har i galleriet verkar vara med Grand Prixrosor-de är stooora och vackra. De brukar kosta 45 kr /st till vardags. Det ser ut att vara ett 20-tal minst i den. Det blir isåfall uppåt 900-1000 bara för rosorna. En femhundring för arbetet är ingenting konstigt normalt sett, men visst kan det finnas någon som tar ett par hundralappar mindre.Det är inte ett orimligt pris.Snarare är jag mycket misstänksam mot dem som ligger mycket lägre. För det jobbas mycket svart i den här branschen och det är ju inte svårt att rbjuda låga priser om man inte redovisar sina inkomster eller betalar tjejen i butiken svart. Tro mig, det är mycket vanligt.
Svar på tråden Rimligt pris för min bukett???