• jaao

Varfor ar folk sa dumma mot oss som INTE VILL ha barn??

Ja, tyvärr är det ju så att många tar förgivet att alla vill ha barn. Jag har själv fler vänner som inte vill ha barn än vänner som vill ha/har barn och då är jag ändå i 30års åldern.

Tror inte alla era lyckönskningar med barnpikar är något illa menat utan mer att de inte tänker längre än till sin egen inställning.

Om de däremot är medvetna om er önskan att inte skaffa barn så är det ju bara löjligt och respektlöst...suck

• jaao

Äh ts, det är inte ens säkert att man står ut med de där "andras ungar" ens när man har egna
    Jag har 2barn och dem gillar jag såklart men andra barn... nej, helst inte! Jag gillade inte ens mina syskombarn (12st) förän de kom upp i tonåren och alla andra tyckte de var jobbiga...

och om det känns bättre så slutar ju som sagt inte tjatet när man väl har barn, då ska man ha ett till och gud nåde dig om det blir två av samma kön! Då måste du ha ETT TILL och efter tredje barnet börjar det pikas om att nu är det väl nog, nu ska ni väl inte ha några fler... ja...livets gång...ungefär som tjatet om vädret. man slipper aldrig tjatet!

Jag har blivit tjatad på i 10år om giftermål nu!
    Ah, låt mig va!

Svar på tråden Varfor ar folk sa dumma mot oss som INTE VILL ha barn??