Varfor ar folk sa dumma mot oss som INTE VILL ha barn??
Jag vill ha era asikter och tankar, ni som blir helt paffa nar man berattar och ska kommentera. Ni med eller utan barn, hur reagerar ni? Och har ni funderat over det sjalva?
Vi gifte oss for over ett ar sen men har precis haft brollopsfest hemma i Sverige. I flera av grattis-korten sa namns barn. VARFOR tar man saker for givet?? Folk tar for givet att man ar hetero, vill ha barn, kvinnor kan laga mat, man tycker om bilar osv osv.
Antar att det bara kommer bli varre nar vi narmar oss 30 och forhoppningsvis har ett hus.
Jag funderar allvarligt pa att vara otrevlig tillbaka: "Vada varfor inte, varfor skaffade du dina skrik-ungar som bara irriterar andra, speciellt mig, och tar over hela varlden och lortar ner och malar pa vaggarna osv osv"
Na, sa far man ju inte bete sig mot en mamma, fy vad elakt...
Visst ar det hemskt nar ofrivilligt barnlosa far fragor, men dom kan (om dom vill) saga sanningen sen haller folk truten och tycker synd om dom. Sager jag sanningen behandlar folk mig som ett ufo. Sjysst va!
Men arligt nu, vad tycker ni barnkara om oss som... to be honest, tycker det ar hemskt! Som inte ser nan poang eller anledning.
Behovde verkligen skriva av mig sahar efter brollopsfesten och skitsnacket. Skont!
(Och snalla, vill inte att nagon i traden tar nagot personligt!!)