Varfor ar folk sa dumma mot oss som INTE VILL ha barn??
Kan för mitt liv inte förstå hur det kan bli mitt eller någon annans problem om min granne, syster, vän el. annan person skaffar eller inte skaffar barn... är hetero eller tillome homo och skaffar barn... (Det finns säkert en el annan mor/far-förälder som hoppas och tyvärr kan bli lite besviken kanske, men men...)
Tror i vissa fall att det är obetänksamhet om någon får en direkt kommentar... i andra fall kan det handla om rädsla för det som går utanför den personens egen norm och ta sig i uttryck som ogillande... Vissa har svårt att leva sina egna liv, så de försöker så gott de kan att leva andras istället... Visst, sen finns det en och annan elak o/el fördomsfull person tyvärr... dem kommer vi kanske inte undan, tyvärr tyvärr.
Mitt råd är iaf. att ha som mål att inte ta det så personligt, för då gör man problemet till "sitt"... sabbar ens eget humör o/el sin egen dag. Försök att låta det rinna förbi, var stolt och glad för att du/ni har förmågan att välja era egna liv, på det sätt som ni vill ha det och trivs med, så blir ni lyckliga ändå!