Varfor ar folk sa dumma mot oss som INTE VILL ha barn??
Förr sa jag att jag ville inga barn ha och då fick jag frågan varför jag inte ville ha barn. Barn är ju guds gåva till människorna etc etc
Sen en dag var vi helt plötsligt gravida. Magkatarren var ingen magkatarr utan en bäbis. Efter stora sonens födelse så sa jag att jag ville ha fler barn och folk ifrågasatte då varför vi skulle skaffa fler. Vi hade ju faktiskt ett och dessutom hade ju jag sagt att jag ville inte ha barn.
Så kom son nr 2 och efter det kände jag att nej, inga fler. Det räcker gott och väl med dessa två. Jag ser mig inte som en typiskt mamma och två är precis lagom för vår lilla familj. Vad tror ni folk sa då? Jo.. jag fick nu frågor om varför jag inte ville ha fler *suckar*
Hade stora sonen nu inte varit en bäbis utan det hade varit en magkatarr då vet jag inte om vi hade haft några barn.
Jag är hemskt tacksam över att det blev som det blev och jag skulle inte vilja byta bort mitt liv emot något annat. Men som sagt, hade det inte blivit som det blev (p-pillerbarn) så är jag osäker på att vi skaffat några små.